اخبار

دانشگاه آزاد پنج سرای نوآوری را در تهران افتتاح می کند

بسپار/ ایران پلیمر محمدمهدی طهرانچی امروز در حاشیه همایش و نمایشگاه شتابدهنده‌های آزاد با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار داد: ما از سوی دشمن تحت فشار هستیم اما با این شرایط دانشگاه آزاد حرکت تازه‌ای را در عرصه فناوری آغاز کرده‌ است و با توجه به شعب متعددی که در کشور دارد می‌تواند پتانسیل بالایی در بسترسازی اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال دانش‌بنیان داشته باشد.

وی افزود: حرکت مذکور یک حرکت ملی تلقی می‌شود و برای این کار لازم است از پتانسیل ملی هم بهره گرفت. شتابدهنده‌های فعال کشور مراحل مصاحبه را پشت سر گذاشتند و 20 شرکت برای حضور در نمایشگاه شتابدهنده‌های آزاد انتخاب شدند. مدیران دانشگاه‌آزاد هم برای ایجاد بازار فناوری و سرای نوآوری از سراسر کشور به این نمایشگاه می‌آیند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره پتانسیل‌های دانشگاه آزاد تصریح کرد: ما بیش از یک میلیون دانشجو، 24هزار هیئت علمی، 11هزار آزمایشگاه فعال و 20میلیون متر مربع فضای ساختمانی فعال در همه شهرهای کشور داریم  که این پتانسیل را برای اشتغال دانش‌بنیان و نوآوری به کار خواهیم گرفت.صندوق پژوهش و فناوری با سرمایه 200 میلیارد تومانی برای این اهداف راه‌اندازی می‌شود. ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و معاونت علمی به ما کمک می‌کنند تا صندوق دیگری با سرمایه 650میلیارد در بورس پایه گذاری کنیم.

وی با انتقاد از عملکرد گذشته دانشگاه آزاد ادامه داد: دانشگاه آزاد پیش از این از سود بانکی برای درآمدزایی استفاده می‌کرد؛ اما هیئت امنا دیگر اجازه نمی‌دهد این رویه ادامه داشته باشد؛ این سرمایه باید برای کسب و کارهای دانش‌بنیان به کار گرفته شود. با این پشتوانه سراهای نوآوری را در دانشگاه آزاد اسلامی شروع کرده‌ایم و در دهه فجر پنج سرای نوآوری را در تهران افتتاح خواهیم کرد. برای این سرا‌ها هم از ساختمان‌هایی که بعد از انتقال دانشگاه آزاد به سوهانک خالی مانده‌اند استفاده می‌کنیم.

طهرانچی گفت: سیاست راه‌اندازی سرا‌های نوآوری را در شهرستان‌ها هم دنبال می‌کنیم و واحدهای خوراسگان، همدان، آذربایجان شرقی، اردبیل این طرح را اجرا خواهند کرد و به مرور تمام استان‌ها فضاها و امکانات‌شان را برای تشکیل سرای نوآوری اختصاص می‌دهند. همچنین در هر استان یک بازار فناوری و مجموعه‌ای از سراهای نوآوری تأسیس می‌کنیم.

 

 

تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا