اخبار

دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر و انجمن علمی فناوری چاپ ایران تفاهم نامه همکاری امضا کردند

بسپار می نویسد، دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر و انجمن علمی فناوری چاپ ایران در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تاسیس و راه اندازی انستیتو چاپ ایران در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه چاپ و استقرار آن ها در مرکز رشد فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری انجمن چاپ، همکاری در زمینه توسعه دانش و علوم و فناوری توسعه سیستم‌های مدیریت و فرایند توانمندسازی و توجه به موضوع صنعت و علوم و فناوری چاپ در نقشه جامعه علمی کشور و ایجاد رشته‌های فنی و مهندسی با گرایش چاپ از محور های اساسی همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و انجمن علمی فناوری چاپ ایران است.

دکتر مرتضی ابراهیمی معاون پژوهشی دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین یک دانشگاه و یک تشکل علمی و فناوری گامی مهم برای توسعه صنعت چاپ در ابعاد مختلف علمی، پژوهشی و آموزشی و همچنین کارآفرینی است، گفت: خوشحالیم که تشکل‌ها و بخش خصوصی در حال حاضر در کنار دانشگاه برای توسعه کشور و ارتباط دانشگاه و صنعت توجه می‌کند.

محمد بیطرفان، رئیس انجمن علمی فناوری چاپ با اشاره به امضای این تفاهم نامه این حرکت را گامی در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی و ارتباط بین دانشگاه و صنعت عنوان کرد و اظهار داشت: صنعت چاپ یکی از پنج صنعت مهم دنیاست و باید علوم و فناوری این صنعت با همکاری دانشگاهها و بخش صنعت در کشور بومی شود.

وی راه‌اندازی انستیتو را یکی از آرزوهای انجمن با همکاری دانشگاه صنعتی  امیرکبیر عنوان کرد و گفت: این انستیتو بسیاری از مشکلات و چالش های صنعت چاپ را برطرف خواهد کرد.

بیطرفان یکی از برکات این تفاهم نامه همکاری آنها برای توسعه کارآفرینی و اشتغال در صنعت چاپ و ورود فارغ التحصیلان به این بخش اشتغالزا عنوان کرد و یادآور شد: با وجود همه ظرفیت ها و توانمندی های صنعت چاپ در کشورمان، در چهار دهه گذشته با وجود توجه جهانی به صنعت چاپ هم دانشگاه و هم صنعت از توجه به توسعه همه جانبه این صنعت غافل مانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا