اخبار

دانابسپار تولید قطعات پزشکی پلیمری را توسعه می دهد

بسپار می نویسد، نظری، مدیرفروش شرکت دانابسپار در گفتگو با بسپار گفت: مجموعه ما هلدینگی در زمینه پلیمرها است که تقریبا در فرایندهای مختلف اعم از فرایندهای لاستیکی و پلاستیکی فعالیت دارد. شرکت پلیمر پیشرفته دانا تامین مواد اولیه را انجام می‌دهد که هم دستگاه‌های خط تولید در این زمینه داریم و هم یکسری از مواد را وارد می‌کنیم. 
شرکت دیگر هلدینگ به نام گروه داناپلیمرفناور به صورت مستقیم و غیرمستقیم کاری مشابه با دانا بسپار دارد ولی فعالیت اصلی‌ آن چراغ‌های LED است. دانابسپار برنامه دارد که خط تولید پلی‌کربنات را به فعالیت‌های خود اضافه کند تا بتوانیم کاورهای ال‌ای‌دی را تولید کنیم که جدیدا دارد جایگزین شیشه می‌شود. از جمله فعالیت‌های ما فرایندهای اکسترود پلاستیک و لاستیک، تزریق پلاستیک و لاستیک است که کامپاندهایش را هم خودمان تولید می‌کنیم و بیشتر در صنف قطعات خودرویی فعالیت داریم. ولی اخیرا در حال حرکت به سویی هستیم که در صنف‌های دیگر نیز فعالیت کنیم مثلا یکی از فعالیت‌هایی که در حال شروع آن هستیم تولید قطعات پزشکی است. خط تولید آن راه‌اندازی شده است و نمونه هایش را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌ایم، قطعاتی مثل لوله‌های خرطومی پزشکی و همچنین محصولی برای تنفس. قطعات خودرویی که در این دوره ارائه داده‌ایم بیشتر گردگیرهای انواع خودرو مثل پژو و پراید است و همچنین گردگیرهای جعبه فرمان، کمک فنر و یکسری قطعات دیگر مثل شلنگ های تک‌لایه دولایه و بافت دار است که برای بنزین و آب رادیاتور و برای هواکش خودرو استفاده می‌شود. تنوع قطعات ما بسیار زیاد است و  تقریبا می‌توان گفت بالای 200 نوع قطعه برای خودرو تولید می‌کنیم. از جدیدترین محصولات دانابسپار شلنگ تنظیم فشارات روغن است که پروژه جدیدی است که تولید آن را آغاز کرده­ایم. این محصول تاکنون از چین وارد می‌شده است. همچنین یکسری لوازم خانگی را به سبد محصولاتمان اضافه کردیم مثل قطعات پلاستیکی که برای یخچال و ماشین لباسشویی استفاده می‌شود و مرتبط با فرایند اکسترودر است.

وی در ادامه درخصوص سهم بازار دانابسپار در قطعات خودرویی گفت: دانابسپار سال‌های زیادی است که در این زمینه فعالیت دارد ولی ازجمله مسائلی که شرکت به‌عنوان خطرات این صنف پیش‌بینی می‌کند نوساناتی است که در بازار خودرو به خصوص در چند سال گذشته پیش آمد و ما این خطر را حس کردیم که تک صنفی کارکردن می‌تواند صدمات زیادی به شرکت بزند چراکه خیلی از مواقع در صنف‌های مختلف نوسانات بازار وجود دارد به همین خاطر شرکت به این فکر افتاد که در صنف‌های مختلف پلیمری وارد شود. ما در حال‌ حاضر در زمینه‌ تولید لوازم خانگی، پزشکی، ساختمانی و حتی فروشگاهی فعالیت داریم. یک محصولی در خصوص قطعات فروشگاهی در سبد محصولاتمان داریم که مربوط به قفسه‌بندی فروشگاه‌های مختلف مثل رفاه و کوروش است که به عنوان جای قرارگیری اتیکت در قفسه‌ها بکار می‌رود. این محصول از ترکیه وارد می‌شده است و یکی از مشکلات تولید آن در داخل مواد اولیه‌اش بود که باید آنتی‌یو‌وی باشد. دانش شرکت ما در بحث پلیمر بسیار زیاد است به‌طوری که افرادی تحصیلات دکتری در رشته پلیمر مشغول هستند و موفق شدیم چنین مشکلاتی را برطرف کنیم و تک‌تک محصولاتی را که تاکنون تولید می‌شده و خیلی‌ها از تولید آن مایوس شدند را تولید کنیم.

وی در خصوص صادرات گفت: ما یکسری از قطعات را به هندوستان و عراق صادر کرده ایم ولی نه درحد چشمگیر، ولی ما بسیار مشتاق برای صادرات بیشتر محصولات خود هستیم.


متن کامل این مصاحبه را در شماره 181ام ماهنامه بسپار که در مهر ماه منتشر شده است بخوانید. 

 



در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا