اخبار

خودروسازی بازار گرمانرم‌های حاوی الیاف بلند را به پیش می‌راند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد،با توجه به گزارشی که توسط Transparency Market Research منتشر شده است، بازار جهانی گرمانرم‌های حاوی الیاف بلند (long fiber thermoplastic market) به دلیل افزایش استفاده از بسپارها و پلاستیک‌ها در محدوده‌ی گسترده ای از صنایع تولیدی افزایش یافته است. 
گرمانرم‌های حاوی الیاف بلند مزایای بسیار زیادی را نسبت به مواد معمولی مصرفی دارا هستند. از جمله این مزایا می‌توان سبک وزنی و آسانی استفاده‌ی مجدد را نام برد. سبک وزنی به یکی از دلایل اصلی مصرف بسیار زیاد گرمانرم‌ها تبدیل شده است. این مزیت در کاربردهایی نظیر صنایع خودرویی و الکترونیک بسیار حائز اهمیت می‌باشد. 
مواد سبک وزن به ایجاد نوآوری در طراحی خودروها کمک بسیار زیادی می‌نمایند و منجر به افزایش بهره وری مصرف سوخت می‌شود. همانند بسیاری از بسپارها و پلاستیک‌ها، گرمانرم‌های حاوی الیاف بلند مقاومت خوبی در برابر خوردگی و حرارت از خود نشان می‌دهند. 
از جمله شرکت‌های اصلی بازی کننده‌ی نقش در صنعت گرمانرم‌های حاوی الیاف بلند می‌توان به شرکت‌های  Celanese Corporation،  PolyOne، PlastiComp Inc، Solvay SA، RTP Company و Lanxess AG اشاره کرد. این شرکت‌ها بازار رقابتی پویا در این صنعت را حفظ خواهند کرد. 
در بین تمامی مناطق کشورهای آسیا اقیانوسیه رشد مصرف بسیار زیاد‌ی را دارا هستند. این مساله به دلیل رشد صنعت خودروسازی در این منطقه می‌باشد. صنعت خودروسازی چین در حال برداشتن قدم‌های بسیار بزرگی می‌باشد. هدف این کشور رسیدن به مقام کشورهای پیشروی تولید کننده‌ی خودرو می‌باشد. این در حالی است که کره‌ی جنوبی و ژاپن همواره جزو پیشگامان صنعت خودروسازی محسوب می‌شده‌اند. تمایل بسیار زیاد به کاهش مصرف سوخت یکی از دلایل اصلی خودروسازان به مصرف گرمانرم‌های حاوی الیاف بلند می‌باشد.
به رغم رشد بسیار زیاد گرمانرم‌های حاوی الیاف بلند در آسیا و اقیانوسیه، اروپا طی سال‌های آتی نقش اصلی را در منطقه بازی خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا