اخبار

خوانساری، رییس اتاق بازرگانی تفاهم نامه های تهاتر کالا با چین را امضا کرد/ انتقاد وی از شیوه اصلاح قیمت سوخت: دولت طرح های اتاق بازرگانی را ناقص اجرا می کند!

بسپار/ ایران پلیمر رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و معادن از نهایی شدن ساز و کار تهاتر کالا میان ایران و چین خبر داد و گفت: این کار از طریق چین و هنگ کنگ اجرایی خواهد شد.

مسعود خوانساری هفته گذشته، در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی تهران با اشاره به سفر اخیر هیئت اقتصادی ایران به چین بابت انجام پاره ای مذاکرات اقتصادی گفت: در جریان این سفر موضوع تهاتر کالا میان ایران و چین در دستور کار قرار گرفت که بر این اساس این موضوع مهم هم از طریق چین و هم از طریق هنگ کنگ اجرایی خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: براساس تفاهمنامه‌هایی که در جریان این سفر به امضاء رسیده ساز و کار تهاتر کالا در مرحله نهایی قرار گرفته و اجرایی شدن آن منجر به سرعت و سهولت در اقتصاد ایران خواهد شد.

خوانساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به زودی آژانس های گردشگری چین، ایران را به عنوان یک مقصد گردشگری به هموطنان خود اعلام خواهند کرد، اظهار داشت: تلاش داریم تا چین سهم بالایی از گردشگران ورودی به ایران را در اختیار داشته باشند. این در شرایطی است که با اتاق بازرگانی این توافق صورت گرفته تا کمیته داوری مشترک میان اتاق بازرگانی دو کشور تشکیل شود که اختلافات تجاری دو طرف حل و فصل شود.

وی از تلاش اتاق بازرگانی برای ارتقای رتبه ایران در سهولت کسب و کار خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخشنامه ای که در سال ۱۳۹۰ از سوی شرکت ثبت شرکتها اعلام شده، عدم سوء پیشینه یکی از شاخص ها برای ثبت شرکت بوده که حدود ۲۰ مولفه نیز با آن در ارتباط هستند. این در شرایطی است که از طرف معاون حقوقی رئیس جمهور این موضوع را رسیدگی کردیم تا بخشنامه مذکور از سوی سازمان ثبت و یا دیوان عدالت اداری ملغی شود.

خوانساری تصریح کرد: چین و روسیه تلاش می کنند دلار را از مبادلات خود حذف کرده  و در نتیجه آن بدهی های آمریکا به صورت واقعی مشخص شود. این در شرایطی است که افزایش بی سابقه دیون کشورهای غربی مشکلات اتحادیه اروپا، جنگ تجاری چین و امریکا و نیز تصویب اختلافات اروپا با امریکا منجر به این شده که صندوق بین المللی پول وضعیت اقتصادی را نامطلوب پیش بینی کند.

 

انتقاد بخش خصوصی از شیوه اصلاح سوخت/دولت طرح‌ها را ناقص اجرا می‌کند 

رییس اتاق بازرگانی تهران با اعلا م نارضایتی بخش خصوصی از شیوه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین گفت: دولت طرح های اتاق بازرگانی را ناقص اجرا می کند. 

خوانساری همچنین درباره افزایش قیمت بنزین گفت: اصلاح قیمت سوخت و حامل ها انرژی اگرچه مورد تاکید فعالان اقتصادی بوده و اتاق تهران نیز طرحی ارائه کرده است، اما افزایش قیمت بنزین به شیوه کنونی از سوی دولت منجر به نارضایتی هایی در میان مردم شده است.

وی افزود: با وجود اینکه طرح هایی از سوی اتاق بازرگانی درباره اصلاح قیمت بنزین ارائه شده بود که می توانست به شکل درست افزایش قیمت را مدیریت کند اما آن طرح با انجام اصلاحاتی از سوی دولت مردم را دچار مشکل کرده است. 

این مقام مسوول تصریح کرد: متاسفانه طرح های ارسالی بخش خصوصی که از پشتوانه کارشناسی برخورددار است بعد از مدتی از سوی دولت به صورت ناقص اجرا می شود اما ما مقصر نارضایتی ناشی از آن نیستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا