اخبار

خطر آتش از بیخ گوش رزیتان گذشت

بسپار/ ایران پلیمر سرپرست مدیریت بحران استانداری قزوین خبر داد: با اقدام به موقع مدیریت بحران و نیروهای امدادی، حریق گسترده دریک واحد صنعتی در تاکستان اطفا شد.

در پی آتش سوزی در یک واحد صنعتی تولید مواد شیمیایی در تاکستان، مدیریت بحران استانداری و نیروهای امدادی مشتمل بر آتش نشانی های قزوین، الوند، تاکستان، اقبالیه و…. در محل حادثه حضور یافته و با تلاش بسیار حریق را اطفا نمودند.

مهدیخانی، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان که از لحظات ابتدایی در محل حضور داشت در این خصوص گفت: شرکت رزیتان یکی از بزرگترین واحدهای تولید انواع رزین در کشور است و با توجه به وجود مواد اولیه قابل اشتعال مانند تولوئن، متانول، استایرن و…احتمال آتش سوزی و حتی انفجار در این گونه واحدها بسیار بالاست. وی با اشاره به حادثه نشت اسید از یک انبار نگهداری مواد در شهر صنعتی البرز که هفته پیش رخ داد افزود: از آنجا که بسیاری از صنایع مستقر در استان بالقوه خطرآفرین هستند، میبایست تیم های واکنش سریع که از کارکنان آموزش دیده واحدهای صنعتی میباشند در آن واحدها مستقر شوند که اقدامات اولیه این حرکت با ارزش انجام گرفته و دردستور کار می باشد.

وی افزود: خوشبختانه مطالعات خطر پذیری صنایع در سطح استان توسط اداره کل مدیریت بحران و دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته که واحدهای پر خطر به همراه فهرست انواع مواد خطرناک آنها مشخص گردیده اند. این اطلاعات در خنثی سازی نشت اسید در شهر صنعتی و اطفا حریق و جلوگیری از انفجار در حادثه شب گذشته در تاکستان بسیار کار آمد و با ارزش بودند.

منبع: برنا 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا