اخبار

خرید یک شرکت برای ترکیب دو فناوری نانوالگودهی و نانوپوشش‌دهی

بسپار/ایران پلیمر شرکت متامتریالز (Meta Materials) به‌عنوان یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده مواد کاربردی و نانوکامپوزیت‌های با کارایی بالا، اعلام کرد شرکت پلاسما اپ (Plasma App Ltd) را به ارزش ۲۰ میلیون دلار خریداری کرده است.

شرکت پلاسما اپ توسعه‌دهنده PLASMAfusion™ است، اولین فناوری پلتفرم تولید اختصاصی در نوع خود، که امکان پوشش سریع هر ماده جامد را بر روی هر نوع بستری فراهم می‌کند. تیم شرکت پلاسما اپ در آزمایشگاه رادرفورد اپلتون در آکسفورد، انگلستان مستقر هستند.

شرکت متامتریالز انتظار دارد که PLASMAfusion™ را در مرحله متالیزاسیون در فرآیند تولید رول به رول خود برای فیلم‌های NANOWEB® و همچنین فیلم‌های امنیتی KolourOptik® اعمال کند. انتظار می‌رود این امر به طور قابل توجهی سرعت خط را افزایش داده و ظرفیت سالانه را افزایش دهد. متالیزاسیون در مقیاس بزرگ و کارآمد یک گام حیاتی برای تولید NANOWEB® و بسیاری دیگر از کاربردهای بالقوه با حجم بالا مانند مواد باتری است که به صدها میلیون متر مربع در سال از آن نیاز است. انتظار می‌رود که متالیزاسیون در مقیاس بزرگ، سرمایه‌گذاری در تجهیزات سرمایه‌ای را افزایش دهد و هزینه هر مترمربع خروجی را به طور قابل‌توجهی کاهش دهد.

این یک خرید راهبردی برای شرکت متامتریالز است که با این کار بهترین فناوری‌های نانوالگودهی را با بهترین فناوری پوشش جفت می‌کند.

جورج پالیکاراس مدیرعامل شرکت متامتریالز می‌گوید: «PLASMAfusion™ یک فناوری پلت‌فرم پوشش‌دهی همه کاره است که ما معتقدیم فرآیندهای تولید فعلی ما را بهبود می‌بخشد، دامنه مالکیت فکری ما را گسترش می‌دهد و بازارهای جدیدی را برای ما باز می‌کند. شرکت متامتریالز متعهد به سرمایه‌گذاری در فناوری‌های پایدارتر است که هزینه را کاهش می‌دهد. ما از سال ۲۰۱۹ رابطه بسیار خوبی با شرکت پلاسما اپ داشتیم و از بنیان‌گذار آن، دکتر دیمیتری یارمولیچ، در شرکت متامتریالز استقبال می‌کنیم. ما انتظار داریم PLASMAfusion™ ما را قادر سازد تا راه‌حل‌های جدیدی را در مقیاس و هزینه بی‌سابقه، با دقت و کیفیت بالا ارائه دهد.»

PLASMAfusion به طور منحصربه‌فردی مزایای کندوپاش و تبخیر را با هم ترکیب می‌کند، در حالی که از VOC صفر (ترکیبات آلی فرار) استفاده می‌کند. فناوری شرکت پلاسما اپ با تولید مواد جدید در خلاء در دمای پایین بستر با چسبندگی بالاتر، به روشی پایدارتر، قابل تنظیم و کارآمدتر کار می‌کند. شرکت متامتریالز قصد دارد به صنعتی‌سازی و افزایش مقیاس PLASMAfusion™ ادامه دهد. علاوه بر این، PLASMAfusion™ برای صدور مجوز و توسعه مشترک برای شرکای استراتژیک در دسترس خواهد بود.

شرکت پلاسما اپ چندین سال است که با شرکای خود مواد باتری نسل بعدی را توسعه می‌دهد. نمونه اولیه آند باتری لیتیوم یون است که توسط PLASMAfusion™ از مواد فعال آند CALIB بر روی یک جداکننده استاندارد باتری و به دنبال آن یک کلکتور جریان مسی نازک ساخته شده است.

پایگاه خبری فناوری نانو ایران 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا