اخبار

خبر فوری: یک پتروشیمی خصوصی دقایقی پیش دچار حریق شد

بسپار به نقل از خبرگزاری فارس از ماهشهر می نویسد، پتروشیمی رجال دقایقی پیش دچار حادثه آتش‌سوزی شده است.

بر اساس گزارش اولیه این حادثه، 9 نفر بر اثر این آتش‌سوزی دچار سوختگی شده‌اند.

مجتمع پتروشیمی رجال، که نخستین واحد خصوصی پتروشیمی کشور به شمار می‌آید در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی واقع در شهرستان بندر ماهشهر احداث شده است.

این مجتمع پتروشیمی سالانه ۹۰ هزار تن پلی پروپیلن تولید می‌کند و با انجام طرح توسعه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده است، ظرفیت تولید آن افزایش خواهد یافت.

مجتمع پتروشیمی رجال در زمینی به مساحت ۲۲۷ هزار متر مربع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ایجاد شده که ۱۲۷ هزار متر مربع آن به نخستین مرحله احداث این مجتمع اختصاص یافته است.

هنوز از علت، حجم و میزان خسارات آتش‌سوزی اطلاعاتی منتشر نشده است، 

[EasyDNNnewsLink|131]

 

 

(این خبر به روزرسانی می شود).


توضیح پتروشیمی رجال بندر ماهشهر درباره آتش‌سوزی

 

مدیر روابط عمومی پتروشیمی رجال بندر ماهشهر گفت: برای پتروشیمی حادثه آتش‌سوزی رخ نداده و تنها یکی از مخازن کمکی دچار حادثه شده است.

به گزارش ایسنا، فرجی – مدیر روابط عمومی پتروشیمی رجال بندر ماهشهر – در گفت‌وگویی تلویزیونی در مورد حادثه آتش‌سوزی در این پتروشیمی اظهار کرد: یکی از مخزن‌های پتروشیمی دچار حادثه شده و اینکه در بعضی از اخبار آتش‌سوزی پتروشیمی اعلام شده درست نیست. این اتفاق برای مخزن کاتالیزه کمکی که در خود سایت وجود دارد، رخ داده است.

مدیر روابط عمومی پتروشیمی رجال بندر ماهشهر در مورد علت احتمالی این حادثه گفت: قطعا دلیل اصلی حادثه را بررسی می‌کنیم. اما چنین اتفاقی برای این مخازن تنها در صورتی رخ می‌دهد که ترکیبی از آب و هوا، به مواد داخل مخزن برسد. احتمالا یک نشتی در مخزن باعث این اتفاق شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا