اخبار

خبرنگار بسپار/ زنده از Chinaplas2017: عباس موید، فعالیت در بازارهای خارجی یک ضرورت است

بسپار می نویسد، عباس موید مدیرعامل شرکت آمیزه ­های پلیمری ابهر و عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران در خصوص اهداف مشارکت در نمایشگاه Chinaplas 2017 به خبرنگار بسپار گفت: ایران دارای بیشترین منابع نفت و گاز است. خوشبختانه در طی چند سال اخیر در زمینه تولید مواد پلیمری و بخصوص پلی ­الفین ­ها پیشرفت بسیار خوبی داشته ­ایم. 
حلقه بعد از پتروشیمی، صنایع میانی و واسطه ­ای یعنی همان صنعت کامپاند و مستربچ است. با توجه به تولید چندین میلیون تن پلی ­اتیلن و پلی­ پروپلین در ایران، پتانسیل تولید محصولات میانی که عمدتا به صورت کامپاند هستند وجود دارد. نتیجه آن در درجه اول تامین بازار داخلی و در آینده افزایش صادرات خواهد بود. با توجه به همین ظرفیت بالقوه­ مواد اولیه در کشور، شرکت آمیزه­ های پلیمری ابهر در زمینه تولید انواع آمیزه های پلیمری فعال شده ­است. البته مشکل منتج از این بستر افزایش بسیار زیاد ظرفیت تولید کامپاند و مستربچ­ طی سال­ های اخیر است. بر اساس یک آمار تقریبی ظرفیت نصب شده بالغ بر یک میلیون تن است در حالی که مصرف سال گذشته حداکثر 350هزار تن بوده ­است یعنی 35 درصد این ظرفیت فعال بوده ­است. طبیعتا شرکت­ هایی که قصد توسعه و تکمیل ظرفیت دارند ناچار به فعالیت در بازارهای خارجی هستند. در غیر این صورت باید با رقبای داخلی رقابت کنیم و این شرایط احتمالا فعالیت شرکت ­های کامپاندسازی را پیچیده تر می­کند. لذا طی برنامه­ ای در چند سال گذشته به کشورهای ترکیه، عراق و تاجیکستان صادرات داشتیم ولی با شرکت در نمایشگاه چایناپلاس و دیگر نمایشگاه ­ها قصد داریم در سطح بازارهای منطقه­ای و جهانی  صادرات خود را توسعه و بخشی از ظرفیت تولید را به صادرات اختصاص دهیم.

موضوع دیگر مباحث فنی و اقتصادی است. طبیعتا حضور در بازار جهانی مستلزم تولید با کیفیت و متناسب با قیمت­ های روز جهانی است. شرکت ­های فعال در زمینه صادرات در بازار داخل نیز حضور موفق­ تری دارند.

موید محصولاتی که در نمایشگاه ارایه کردند را اینگونه معرفی کرد: زمینه فعالیت واحد ما تولید کامپاندهای پلی ­اتیلن و عمدتا به صورت کامپاندهای پلی ­اتیلن قابل کراسلینک (PEX یا XLPE) است. کامپاندهای XLPE عمدتا در صنعت کابل ­سازی و کامپاندهای PEX در زمینه تولید لوله­ های انتقال آب مورد استفاده قرار می­گیرد. محصولات ما نیز در تولید روکش کابل و روکش ­های لوله ­های آبیاری و صنعت پوشش لوله­ های فولادی مصرف دارد. محصولات عرضه شده در چایناپلاس برای عایق و روکش کابل و کامپاندهای مصرفی در لوله ­های پلی ­اتیلنی و پوشش آن ­ها است.

بسپار- آمیزه­ های پلیمری ابهر چه برنامه ­ای برای بهره ­گیری بهتر از این فضا دارد؟ 

موید در پاسخ گفت: سعی کرده ­ایم در بخش سخت افزاری آماده­ سازی داشته و با تیمی قوی در نمایشگاه حاضر باشیم. هدف ما در نمایشگاه چایناپلاس تنها بازار چین نیست. با توجه به اینکه بازدیدکنندگان کشورهای منطقه ­ای نیز در نمایشگاه حاضر هستند، برنامه ­ریزی کرده و سعی کردیم به شرکت ­هایی که می­توانند مشتریان بالقوه ما باشند اطلاع­رسانی کنیم تا بتوانیم با برگزاری جلساتی در نمایشگاه به خوبی از فضا بهره ببریم.

مدیرعامل آمیزه­ های پلیمری ابهر تمهیدات صادراتی این شرکت را برشمرد: در سال گذشته برای سال 96 برنامه مشخصی تدوین کردیم که در آن سیاست­ های نمایشگاهی مشخص شد. طبق این برنامه در نمایشگاه پلاستیک ترکیه، نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی ازبکستان و آذربایجان و نمایشگاه پلاستیک مسکو به عنوان غرفه­ گذار یا بازدیدکننده حاضر خواهیم بود تا بازار منطقه ­ای خود را توسعه بدهیم. 

گزارش کامل نمایشگاه Chinaplas2017  را در شماره آتی ماهنامه بسپار خواهید خواند.

[EasyDNNnewsLink|201]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا