اخبار

ایران پلاست/ حیدرعلی خادمی: بازیافت پلاستیک نیازمند آسیاب مناسب است

بسپار/ایران پلیمر ماشین سازی خادم به مدیریت حیدرعلی خادمی  36 سال سابقه در ساخت ماشین آلات آسیاب پلاستیک جهت بازیافت پلاستیک ها را دارد.

خادمی می گوید: ما در نمایشگاه ایران پلاست نمونه آسیابی را عرضه می کنیم که قابل رقابت با همتاهای ایتالیایی و آلمانی ست و کیفیت آن به مراتب از آسیاب های ساخت چین بالاتر است.

این آسیاب در عین حساسیت و ظرافت، خشن کار نیز هست، یعنی توانایی خردکردن سفره یکبار مصرف تا قطعات بزرگ مانند سپرخودرو، قلمبه های PPو PEو ABS را دارد.

در عین حال ما 4 دستگاه به نمایشگاه خواهیم آورد که همگی دارای ویژگی های خاصی هستند:

آسیاب 40 با دهانه ورودی ۳۰× ۴۰سانتیمتر و وزن یک تن،  14 تیغه و موتور 11 کیلووات، دارای تابلو برق. درصورت عدم ورود آهن به محفظه، عمرتیغه ها به ۲۰سال می رسد.

آسیاب ۶۰ با دهانه ورودی ۴۰×۶۰ سانتیمتر، با وزن 1700، دارای تابلو برق، موتور 22 کیلووات، مجهز به سیستم هیدرولیک و محفظه دوجداره با قابلیت آبگرد، با 15 تیغه روی محور و 4 تیغه کناری.

آسیاب مدل 800 ، وزن 2700کیلوگرم، موتور 50 اسب  در دو طرح پایه کوتاه و پایه بلند تولید میشود. دارای مکنده انتقال مواد، 12 تیغه روی محور وسط و 4 تیغه کناری، کلاف بالا، دو جداره با سیستم خنک کننده آبگرد.

آسیاب یک متری/ 1متر در 50، سه تن و نیم، دارای سیستم هیدرولیک، موتور ۶۰ اسب، پایه بلند، کلاف بالا و دوجداره و آبگرد، 15عدد تیغه روی محور وسط و 4 تیغه کناری.

این شرکت در صادرات نیز فعال است. خادمی می گوید: بله، صادراتی هم به کویت، عراق، افغانستان و قرقیزستان داشته ایم. اما چالش ها خیلی زیاد است. هزینه ساخت در کشور متاسفانه بالاست. به دلیل روابط خیلی محدودی که حتی با همسایگان داریم، فروش خیلی سخت و رقابت ها بسیار زیاد است. البته رقابت در داخل کشور هم قابل توجه است. چون ما با بازارهای جهانی مرتبط نیستیم و خروجی آنچنانی برای تولیدات ما وجود ندارد، به همین دلیل رقابت به بازار داخلی کشیده می شود.

خادمی نیز مثل بسیاری دیگر از مصاحبه شوندگان و دست در کاران صنعت پلیمر از مشکل تامین نیروی انسانی می گوید: نیروی کار، خیلی کمیاب شده است. جوانان ما رغبت نمی کنند زحمت زیاد و درآمد کم داشته باشند. به سمت کارهای کاذب می روند. در حالیکه ماشین سازی صنعت مادر در هر کشوری است.

شما وقتی ساخت ماشین را آموخته باشید نه تنها در رشته ماشین سازی تزریق و آسیاب می توانید فعال باشید، بلکه دستگاه های متنوعی را در صنعت پلیمر می توانید طراحی و تولید کنید. حتی برای صنایع غذایی، صنایع بسته بندی و … . البته همه اینها در صورتی است که حمایت نهادهای حاکمیتی وجود داشته باشد.

صنعت ماشین سازی پتانسیل خیلی زیادی برای کمک به دولت ها در اشتغال زایی دارد.

 

ستاد خبری ایران پلاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا