اخبار

حمید گرمابی، رییس سابق دانشکده مهندسی پلیمر و نماینده مجلس خواستار تغییر تیم رییس جمهوری شد

بسپار می نویسد، دکتر حمید گرمابی در نطق پیش از دستور امروز خود در مجلس، با ذکرِ مطلبِ «آقای رئیس جمهور، این بار ابتدا تغییر را از تیم همراه خود آغاز کنید!»  به بیان تذکرّاتی پیرامون مسائل کشور و حوزه‌ی انتخابیّه‌ی خود پرداخت. 

قسمت اوّل از بخش‌های مهم این نطق به شرح زیر ارائه می‌گردد: 

آقای رئیس‌جمهور! نیک می‌دانید که توسعه‌ی پایدارِ کشور، مستلزم توسعه‌ی همه‌جانبه در تمامِ ابعاد است. شکّی نیست که اولویّت جنابعالی در دوره‌ی اوّل به درستی اختصاص داشت به اصلاح ساختار معیوبی که کشور را در آستانه‌ی بن‌بست‌های مهیب قرار داده بود. 
امّا در دوره‌ی جدید، باید این روند اصلاح در بخش‌های داخلی و اقتصادی، سرعت، گسترش و عمق بیشتری یابد. 
رسیدگی به موضوعاتی نظیر اشتغال و وضعیّتِ طبقات محروم جامعه و ترمیم برنامه‌هایی که مستقیماً بر معیشت مردم تاثیر دارد، از اهمّ مسائلی است که از هم‌اکنون باید برای آن چاره‌اندیشی نمود.

مسئله‌ی مزبور نیز جز با استفاده از نخبگان و مشاوره‌ی متخصّصانِ دلسوز و به کار‌گیری نیروهای جوان و با انگیزه میسّر نیست. همچنین “با توجّه به گشایش‌های لازم در سیاست‌های داخلی” و “کسب اعتماد مردم سالاری‌ دینی” در فراسویِ مرزها، پاسخ مطالباتی که با صدایی رسا در این دوره از انتخابات فریاد زده شد و شما نیز به تحقّق آن وعده دادید، باید در برنامه‌های شما مورد نظر قرار گیرد.

این جانب به سهم خود و از سوی موکّلان ارجمندم، امیدوارم ضرورت انجام این اصلاحات، مورد وفاق همه‌ی جریان‌هایِ سیاسیِ موجود در کشور قرار گرفته و با تبدیل رقابت‌های دیروز به رفاقت‌های امروز، برای تحقّق نیازهای کشور به انجام برسد.

آقای رئیس‌جمهور! وجود دو ضعفِ عمده در طول چهار سال گذشته در دولت که همواره از سوی حامیان شما در این مدّت نیز گوشزد می‌گردید، باعث شد تا مخالفان این مسیرِ قابلِ دفاع نیز، دقیقاً از همین حفره حدّاکثرِ سودجویی را در تخریب دولت به کار برده و به ویژه در ایّام انتخابات، بیشترین تردید را در اذهان عمومی به وجود آورند، که شامل:

 عدم وجود تیم رسانه‌ایِ قوی و مسلّط که بتواند خدمات و عملکردهای #دولت را به موقع و از مسیرهای فراگیر اطلاع‌رسانی نموده و نسبت به ابهامات، مطالبات و نظرات مردم واکنش‌های مناسب را ارائه و به صورتی منسجم و هماهنگ آگاهی‌رسانی نماید. 
به طور مثال، شایسته نبود و نیست وقتی طرح تحول سلامت با این حجم از عواید عمومی و هزینه‌های سنگین، به تنهایی می‌تواند “کارنامه‌یِ موفّق” یک دولت را اثبات کند، تیم رسانه‌ای شما نتوانسته باشد در طول این سال‌ها، ابعاد این خدمت بی‌نظیر را به خوبی و به تمامی مردم توضیح دهد و آگاهی بخشی نماید.

 لازمه‌یِ دفاع از حقوق شهروندی توسّط دولت، شجاعتِ دولت‌مردان و مدیران آن در استفاده از اختیارات خود و هماهنگ و ملتزم بودن‌شان در جهت تحقّق مطالبات مردم و وعده‌های داده شده به آن‌ها است. 

شایسته نیست این مردم، همچنان شاهد مدیرانی باشند که نه تنها درک درستی از مفهوم عتدال و تدبیر و امید ندارند بلکه حتّی انگیزه‌یِ چندانی هم برای پایبندی و دفاع از اقتضائات این گفتمان نیز از خود نشان نمی‌دهند.

آقای رئیس جمهور! این بار ابتدا تغییر را از تیم همراه خود آغاز کنید.


و اما در باب مسائل حوزه انتخابیه 

على رغم توجه دولت يازدهم به حوزه سلامت، شهرستان نيشابور به عنوان بزرگ‌ترين شهرستان استان پس از مشهد و نیز شهرستان فیروزه ، همچنان نيازمند توجه ویژه است. عملیات احداث بيمارستانِ سوم اين شهرستان که آغاز شده است، بايستى با عزم جدى‌تر و تخصيص بودجه‌ای موثرتر به ثمر برسد تا بخشى از عقب ماندگى چندين سالۀ این شهرستان جبران گردد و نیز تخصیص بالگرد اورژانس که قول قطعی داده شده است، هرچه زودتر عملیاتی شود‌.

عدم توسعه مناسب دانشگاه دولتی و  دانشکده پزشکی نیشابور طی سالها، یکی دیگر از کمبودهای شدید این شهر تاریخی می باشد و نیازمند توجه ویژه است. 

نیشابور که یک مركز مهم گردشگرى و تاريخى استان و کشور است این روزها شاهد اخبار ضد و نقيضى در حوزه راه‌سازى است. پروژۀ احداث آزادراه موسوم به حرم تا حرم در سه سال اخير به يكى از نگرانى‌ها‌ و نارضایتی‌هاى جدى مردم و مسئولان شهرستان بدل شده است. زیرا متاسفانه اين آزادراه به شکلی طراحی گردیده كه براى نخستين بار در طول تاريخ، وجود شهر تاریخی نیشابور به نحو مناسبى در مسير يك راه مواصلاتى مهم شرق به غرب كشور در نظر گرفته نشده و نادیده انگاشته شده است که باید مرتفع گردد.

وضعيت مؤسسات مالي ورشكستۀ علويه و كاسپين و امثالهم که مشکلات عدیده‌ای برای مردم بوجود آورده است، تبدیل به معضلی خارج از ظرفیت شهرستان و حتی کشور گردیده و مسئولان مربوطه (بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی) باید هرچه سریعتر نسبت به رفع نگرانی مردم اقدام مؤثر و کاملی بنمایند. مردمی که به سیستم مالی کشور اطمینان کرده‌اند و همگام با مریضی اقتصاد کشور در گذشته، اندوخته خود را که در بعضی موارد با مصیبت و حتی فروش دارایی‌های ضروری زندگی خود فراهم کرده‌اند، در این مؤسسات سپرده‌گزاری کرده‌اند تا با توجه به مشکل عدم اشتغال، به امید درآمدی که از این طریق کسب می‌شود ، زندگی خانواده ای را تأمین کنند. پس سعی بلیغ کنید تا مردم متضرر نشوند و مطابق  قرارداد قانونی که با این موسسات دارند عمل شود.

امید دارم به وضعيت جاده‌های اصلي و روستايي شهرستان‌هاي نيشابور و فيروزه و  مشکل آب بخش کشاورزی این دو شهرستان توجه ویژه شود.

منبع: کانال  دکتر حمید گرمابی

[EasyDNNnewsLink|320]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا