اخبار

حمایت ۹۰ درصدی صندوق نوآوری از برگزاری جلسات آموزش و مشاوره ویژه شرکت‌های دانش بنیان

بسپار/ایران پلیمر کارشناس توانمندسازی حوزه آموزش و مشاوره صندوق نوآوری و شکوفایی از حمایت ۹۰ درصدی این صندوق از برگزاری جلسات آموزشی و مشاوره با هدف توانمندسازی و کمک به توسعه رویکردهای مدیریتی شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

 حدیث اقبالیان با بیان اینکه برخورداری از نیروی انسانی متخصص و توانمند که توانایی رشد و توسعه یک شرکت را داشته باشد، از بزرگترین دغدغه‌های بنگاه‌های اقتصادی است، گفت: توانمندسازی می‌تواند روش موثری باشد تا بتوانیم بیشترین استفاده را از توان نیروی انسانی جهت ارتقای بهره‌وری شرکت‌ها داشته باشیم.

وی یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های صندوق نوآوری را حوزه توانمندسازی و تقویت و بروزرسانی دانش، نگرش و مهارت مدیران و کارکنان شرکت‌های دانش بنیان از طریق ارائه خدمات یادگیری و آموزش اعلام کرد و افزود: خدمت یادگیری صندوق نوآوری در قالب آموزش داخلی، یادگیری شرکتی و آموزش بین‌المللی به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود.

کارشناس توانمندسازی حوزه آموزش و مشاوره صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: ما برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از کارگزاران مشاور برخورداریم که این افراد خدمات را به صورت ارائه تقویم‌های فصلی به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌دهند. خدمت یادگیری شرکتی نیز به این صورت است که شرکت‌های دانش بنیانی که در حوزه خاص نیاز به آموزش خاص دارند، می‌توانند این دوره آموزشی را از طریق یادگیری شرکتی از صندوق نوآوری دریافت کنند که این دوره‌های تخصصی معمولا در تقویم آموزشی داخلی ما وجود ندارد.

اقبالیان گفت: همه حوزه‌های کسب و کار در تقویم آموزش داخلی توانمندسازی صندوق نوآوری وجود دارد که شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از آن استفاده کنند و شرکت‌ها نیز با مراجعه به پورتال توانمندسازی صندوق، می‌توانند خدمت یادگیری تقویم آموزشی فصلی ما را ملاحظه کنند.

وی افزود: در پورتال توانمندسازی صندوق نوآوری، به همه حوزه‌ها به صورت مجزا اشاره شده است  و در صورتی که کارگاه آموزشی خاص مدنظر شرکت‌ها باشد که در تقویم آموزشی ما وجود نداشته باشد، می‌توانند درخواست خود را به صورت یادگیری شرکتی ثبت کنند.

کارشناس توانمندسازی حوزه آموزش و مشاوره صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه به خدمت آموزشی بین‌المللی در حوزه توانمندسازی صندوق اشاره کرد و گفت: این خدمت آموزشی به این شکل است که اگر شرکت دانش بنیانی نیاز به حضور در یک دوره آموزشی خاص دارد که در خارج از کشور برگزار می‌شود، ما از شرکت‌ها جهت حضور در این دوره‌ها حمایت می‌کنیم.

اقبالیان هزینه‌های دوره‌های آموزشی شرکت‌های دانش بنیان را متفاوت دانست و بیان‌کرد: هر شرکت دانش‌بنیان تا سقف ۹۰ میلیون تومان در سال می‌تواند از خدمات توانمندسازی صندوق نوآوری بهره‌مند شود. صندوق ۷۰ تا ۹۰ درصد هزینه‌ها تا سقف ۱۰ میلیون تومان در سال برای خدمت آموزش داخلی، ۹۰ درصد هزینه‌ها تا سقف ۳۰ میلیون تومان در سال برای شرکت در دوره‌های یادگیری شرکتی و ۹۰ درصد هزینه‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان در سال برای آموزش بین‌المللی را برای شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌کند.

وی در ادامه در مورد خدمت آموزش در حوزه توانمندسازی صندوق نوآوری نیز گفت: رشد و توسعه شرکت‌ها به خصوص دانش بنیان‌ها، علاوه بر اینکه به مباحث فنی و تخصصی ارتباط پیدا می‌کند، نیازمند رویکردهای جدید مدیریتی در اداره کسب و کارها است، چرا که بیشتر شرکت‌های دانش بنیان فنی هستند و گاهی در اداره کسب و کارشان دچار چالش می‌شوند که در این مسیر به مشاوره جهت رفع مشکل نیاز دارند، بدین منظور، صندوق نوآوری از برگزاری جلسات مشاوره در حوزه‌های مختلف کسب و کار در راستای کمک به توسعه رویکردهای مدیریت دانش بنیان‌ها تا سقف ۹۰ درصد هزینه‌ها حمایت می‌کند.

کارشناس توانمندسازی حوزه آموزش و مشاوره صندوق نوآوری و شکوفایی، برگزاری جلسات مشاوره به شرکت‌های دانش‌بنیان را در سه قالب حضوری، تلفنی و آنلاین در کشور اعلام کرد و گفت: همه خدمات توانمندسازی صندوق از طریق سامانه غزال به نشانی http://ghazal.inif.ir به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود که شرکت‌ها می‌توانند به این سامانه جهت انتخاب خدمت موردنیاز مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند تا بعد از بررسی‌های لازم، از خدمات صندوق بهره‌مند شوند.

به نقل از روابط عمومی‌ صندوق نوآوری و شکوفایی، اقبالیان در ادامه با بیان اینکه مشاوران حوزه توانمندسازی صندوق نوآوری در سامانه غزال نه به نام «مشاور» که به عنوان «کارگزار» تعریف شده‌اند، اظهارکرد: با این کار، این امکان را برای شرکت‌های دانش بنیان فراهم آوردیم تا در صورتی که شرکت‌ها شخص بخصوصی را به عنوان مشاور مدنظر دارند به عنوان کارگزار به ما معرفی کنند.

وی، تامین ۹۰ درصد هزینه برگزاری جلسات مشاوره تا سقف ۱۰ میلیون تومان در سال برای کارگزار را برعهده صندوق نوآوری دانست و افزود: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به طور ماهانه از پنج جلسه مشاوره در حوزه‌های مختلف کسب و کار بهره‌مند شوند.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا