اخبار

حمایت دولت از تولیدکنندگان چینی با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات تایر

بسپار / ایران پلیمرمصطفی تنها، با اشاره به این که اخیراً مدیریت بازرگانی وزارت صنعت طی ابلاغیه‌ای به گمرکات اعلام کرده باید واردات تایرهای سنگین مطابق استانداردهای لازم باشد، اظهار داشت: پیش از این بنا به دلایلی وارد کنندگان ملزم به رعایت استانداردها نبودند که همین موضوع عاملی شد تا حجم زیادی از تایرهای سنگین فاقد استاندارد وارد کشور شده و مشکلاتی را برای مصرف کنندگان به وجود آورد.

وی با اعلام این که با ابلاغیه مدیریت بازرگانی دیگر تایرهای سنگین فاقد استاندارد امکان واردات به کشور را ندارند، افزود: اما سوال اینجاست چرا آقایان در مورد تایرهای سنگینی که پیش از این ابلاغیه وارد کشور شده و هیچ استانداردی ندارد پاسخگو نیستند. چرا در مورد ساماندهی فروش این تایرهای فاقد استاندارد تصمیمی اتخاذ نشده است.

تنها در ادامه صحبت‌های خود با بیان این که اخیراً چندین واحد تولیدی طرح‌های نیمه کاره‌ای برای تولید تایرهای سنگین در اختیار دارند، تصریح کرد: متاسفانه برای واردات تایرهای باری ارز 4200 تومانی اختصاص پیدا می‌کند اما وقتی تولید کننده داخلی می‌خواهد طرح‌های نیمه‌کاره خود را در مورد تولید تایرهای سنگین به سرانجام برساند باید ارز نیمایی دریافت کند.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر اضافه کرد: جالب اینجاست وقتی برای تجهیز تکنولوژی مراجعه می‌کنیم تولید کننده داخلی را مشمول دریافت ارز ثنا می‌کنند و مشکلات زیادی را به وجود می‌آورند در حالی که لاستیک چینی به وفور و با ارز 4200 وارد کشور می‌شود.

 

تسنیم

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا