اخبار

حمایت از فناوری‌های بازیافت برای تسهیل انتقال به اقتصاد چرخشی پلاستیک‌ها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت‌های Neste و Mirova اعلام کرده‌اند که در یک همکاری مشترک 10 میلیون یورو در شرکت فناوری‌های بازیافت سرمایه‌گذاری خواهند کرد تا به این ترتیب به توسعه روش‌های بازیافت شیمیایی و تسهیل انتقال به اقتصاد چرخشی برای پلاستیک‌ها کمک کرده باشند.

این سرمایه‌گذاری شامل 5 میلیون یورو از جانب شرکت Neste و 5 میلیون یورو ازجانب شرکت Mirova است که از طریق صندوق سرمایه‌گذاری Althelia Sustainable Ocean آغاز به ساخت اولین ماشین‌آلات بازیافت از سری RT7000 به صورت تجاری در اسکاتلند نموده است.

این ماشین یک فناوری ثبت شده مقیاس‌پذیر است که قادر است زباله‌های پلاستیکی مخلوط را به واکس و سایر خوراک‌های پتروشیمی تبدیل کند تا برای تولید پلاستیک‌های جدید از آن‌ها استفاده شود. به این ترتیب از زباله‌های پلاستیکی ارزش ایجاد شده که امروز بازیافت آن‌ها با روش‌های مکانیکی غیرممکن یا بسیار دشوار است و بنابراین به زمین‌های دفن زباله منتقل شده، سوزانده و یا صادر می‌شوند.

برای تکمیل این سرمایه‌گذاری، شرکت Neste با شرکت فناوری‌های بازیافت یک تفاهمنامه توسعه مشترک فناوری امضا کرده است. این مسئله سبب می‌شود دانش تجربی شرکت Neste و همچنین تخصص بالایی که این شرکت در کار با زباله‌های بی‌کیفیت و مواد باقیمانده دارد به فرایندی منتقل شود که هدف از آن تسهیل توسعه ظرفیت بازیافت شیمیایی در اروپا است.

Mercedes Alonso که معاون مدیر عامل شرکت Neste در حوزه بسپارها و مواد شیمیایی تجدیدپذیر است می‌گوید: «این شرکت متعهد شده است تا راهکارهایی برای تسهیل بازیافت پلاستیک‌ها توسعه دهد. همکاری با شرکت فناوری‌های بازیافت ما را قادر ساخته است که توسعه یکی از فناوری‌های بازیافت شیمیایی قابل اتکا را تسهیل کنیم. همچنین این کار همکاری ما را با سایر شرکت‌های پیشگام در زنجیره ارزش پلاستیک‌ها تکمیل می‌کند. با همکاری یکدیگر ما با سرعت زیاد به توسعه راهکارهای بازیافت شیمیایی مقیاس‌پذیر برای مواجهه با چالش زباله‌های پلاستیکی در دنیا ادامه می‌دهیم.»

Simon Dent مدیر سرمایه‌گذاری در Mirova می‌گوید: «بیش از 8 میلیون تن پلاستیک هر سال وارد اقیانوس‌ها می‌شود و ما مفتخریم که در این شرایط از شرکت فناوری‌های بازیافت حمایت می‌کنیم؛ شرکتی نوآور که برای پایدار کردن پلاستیک‌ها تلاش می‌کند. ایجاد ارزش چرخشی از زباله‌های پلاستیکی یک گام ضروری برای جلوگیری از رسیدن پلاستیک‌ها به اقیانوس است. ماشین RT7000 راهکاری است که برای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه برای پاسخگویی به معضل زباله‌های پلاستیکی مناسب است.»

Adrian Griffiths بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت فناوری‌های بازیافت می‌گوید: «ما مفتخریم که این سرمایه‌گذاری را بر روی فناوری‌های بازیافت توسط Neste و Mirova که در محصولات تجدیدپذیر و سرمایه‌گذاری‌های پایدار رهبر بازار هستند، انجام می‌دهیم. این مسئله نشان‌دهنده ارزش و بینش صنعت و همکاری آن با بخش مالی برای فراهم کردن راهکارهای سودمند چرخشی برای زباله‌های پلاستیکی است. شرکت Mirova به عنوان یکی از پیشگامان در بسیاری از حوزه‌های سرمایه‌گذاری‌های پایدار از برنامه‌های شرکت فناوری‌های بازیافت برای فراهم کردن راهکاری بلندمدت برای زباله‌های پلاستیکی حمایت می‌کند. این سرمایه به همراه مهارت‌های فنی و تعهدی که نسبت به ساخت ظرفیت بازیافت وجود دارد، مسیری ارزشمند و معین را در بازار برای پلاستیک‌های بازیافتی ایجاد کرده است. یکی از اهداف ما کمک به شرکت‌های فعال در حوزه پلاستیک در بریتانیا برای دستیابی به هدف 2025 خود در استفاده از 30% میانگین حجمی از مواد اولیه بازیافتی در بسته‌ها است. این مسئله با ترکیب فناوری مکانیکی موجود و ظرفیت جدید بازیافت شیمیایی ممکن خواهد شد.»

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا