اخبار

آیا حمایت از دانش‌بنیان‌ها برای راه‌اندازی خط تولید در خارج از کشور جدی است؟

بسپار/ایران پلیمر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از حمایت این صندوق از شرکت‌های دانش بنیان برای راه‌اندازی خط تولید در خارج از کشور خبر داد.

 دکتر سیاوش ملکی‌فر در همایش آنلاین روابط تجاری ایران و افغانستان با محوریت آشنایی با فرصت‌های‌تجاری دوجانبه، اظهار کرد: امروز بیش از ۶ هزار شرکت دانش بنیان در حوزه‌های مختلف نرم‌افزارهای یارانه‌ای، پتروشیمی، سلامت، کشاورزی و … در ایران مشغول به فعالیت هستند.

 

وی بسته خدمات صادرات صندوق نوآوری و شکوفایی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان را شامل توانمندسازی صادراتی، شبکه‌های صادراتی و تامین مالی صادراتی اعلام کرد و افزود: توانمندسازی صادراتی شامل آموزش، اخذ استانداردها و حفاظت از مالکیت ‌فکری است. شبکه‌های صادراتی نیز شامل حمایت از حضور مستقل شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های خارجی، کمک‌های توسعه‌ای، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و یکشنبه‌های صادراتی است.

ملکی‌فر در ادامه تامین مالی صادراتی در بسته خدمات صادرات صندوق نوآوری را شامل اعطای تسهیلات صادراتی، اعطای تسهیلات نمونه‌سازی، تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان و پروژه های صادراتی در قالب طرح تسهیلات دانست.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با اشاره به برگزاری یکشنبه‌های صادراتی در صندوق نوآوری که به منظور توسعه صادرات شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌شود، گفت: یکشنبه‌های صادراتی عمدتا تخصصی و مرتبط به یک کشور است که این برنامه با هدف پیوند شرکت‌های دانش‌بنیان با سایر کشورها در حوزه‌های مختلف دارویی، تجهیزات پزشکی و … برگزار شده است.

وی در ادامه اعلام کرد: صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش بنیانی که قصد راه‌اندازی خط تولید در خارج از کشور داشته باشند، حمایت می‌کند.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، ملکی‌فر همچنین با اشاره به اینکه صندوق نوآوری در سال ۹۹ از ۳۲ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه انرژی و زیرساخت کابل حمایت کرد، گفت: ما در سال 1400 نیز با برگزاری سلسله رویدادهای یکشنبه‌های صادراتی، افتتاح نمایشگاه دائمی و پایگاه صادراتی ایران در کابل افغانستان و حمایت از حضور یکساله شرکت‌های دانش‌بنیان در این بازار از شرکت‌ها حمایت کرده‌ایم.

 

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا