اخبار

حضور پتروشیمی های ایران در نمایشگاه 4p هندوستان

بسپار می نویسد، پتروشیمی های ایرانی در نمایشگاه 4P هند (پلاستیک، پتروشیمی، چاپ و بسته بندی) که با همت “اتحادیه صنایع پلاستیک هند (noitaicossA yrtsudnI citsalP aidnI llA) AIPIA” و حمایت شرکت نفت هند در ماه اپریل 2016 (فروردین ماه 1395) در شهر دهلی نو در فضایی بیش از 33,000 مترمربع و با شرکت حدوا” 500 شرکت کننده از بیش از 20 کشور دنیا برگزار خواهد شد، شرکت خواهند کرد. 


علیرضا الهی مدیرعامل شرکت بین المللی بیوتی اسکای با بیان این مطلب گفت: شرکت بیوتی اسکای به عنوان نماینده رسمی و انحصاری نمایشگاه 4P هند در ایران با در اختیار گرفتن یکی از بهترین موقعیتهای مکانی برای پاویلیون ایران، زمینه حضور پررنگ شرکتهای ایرانی در این نمایشگاه فراهم نموده و در خلال آن، قرارهای ملاقات و جلسات کاری میان شرکت گنندگان ایرانی با شرکتهای هندی فعال در زمینه های مرتبط و همچنین امکان بازدید از کارخانجات اصلی و بزرگ فعال در زمینه پتروشیمی و پلاستیک و چاپ و بسته بندی برای شرکت های پتروشیمی ایرانی فراهم خواهد ساخت. 
از جمله شرکتهای مطرح هندی شرکت کننده در این نمایشگاه، می توان از شرکتهای ذیل نام برد: 
INDIAN OIL CORP, GAIL, ONGC, RELIANCE, HMCL, TANSEE, BOROUGE, POLYONE, ASTRA POLYMER, SIPCHEM 
وی همچنین افزود: در حال حاضر با توجه به رشد سالیانه حدودا” 10 درصدی صنعت پتروشیمی هند که معادل 144 میلیارد دلار است و پیش بینی می شود تا سال 2018، ارزش این صنعت در هند به 200 میلیارد دلار برسد، حضور در این نمایشگاه برای شرکت های ایرانی فرصتی ارزشمند برای تصاحب سهمی از این بازار بزرگ و با ارزش می باشد. 
هند ششمین کشور وارد کننده مواد پتروشیمی و پلاستیک جهان و سومین کشور وارد کننده پتروشیمی و پلاستیک آسیا است. همچنین شبه قاره هند از لحاظ بازرگانی با ایران، سابقه کهنی دارد و یکی از بزرگترین، مهمترین و شناخته شده ترین بازارهای بین المللی است که با بیش از 1 میلیارد و دویست میلیون نفر جمعیت، دومین کشور پرجمعیت دنیا و چهارمین اقتصاد جهان با رشد سالیانه حدودا” 8 درصد، بازاری با ارزش به شمار می رود. 
وی در ادامه افزود: باتوجه به روند رو به رشد روابط تجاری میان ایران و هندوستان در زمینه صنعت پلاستیک و پتروشیمی، این رویداد بستر همکاری صنایع و تجار دو کشور را در این حوزه فراهم خواهد ساخت. از سوی دیگر با توجه به رشد روز افزون صنعت پلاستیک ایران در تولید انواع مواد پلاستیکی و پلیمری و از آن جایی که خریداران شناخته شده و معتبر بسیاری از کشورها برای بازدید از این نمایشگاه حضور خواهند داشت، از این رو شرکت های ایرانی با بهره گیری از این فرصت می توانند نماینده قدرتمندی برای صنعت پلاستیک ایران باشند. 
وی با اشاره به اینکه تا پایان سال 2015، هند در رده سوم جهانی (بعد از آمریکا و چین) از لحاظ میزان مصرف پلیمر و پلاستیک در جهان قرار خواهد گرفت، خاطر نشان کرد: مصرف سالیانه پلاستیک در هند (حدودا” 20 میلیون تن تا پایان سال 2015 – با مصرف سرانه 16 کیلوگرم به ازاء هر نفر در سال) بوده است که رشدی معادل 16 درصد را نشان می دهد. از سوی دیگر پیش بینی می شود هند تا پایان سال 2016 در رده چهارم جهان در صنعت بسته بندی و تا پایان سال 2018، در رده پنجم جهان در بازار چاپ قرار گیرد. همچنین بازار پلاستیک و پتروشیمی هند واردات گرا بوده و تنها 50 درصد تقاضای بازار مواد پلیمری توسط تولیدکنندگان داخلی هند تولید می شود.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا