اخبار

حرکت اتحادیه ی اروپا به سمت بازیافت بیشتر و بیشتر پلاستیک ها/ کاربرد مواد بازیافتی در صنایع غذایی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر در حال حاضر ۱۰۰ سال گذشته است که اتحادیه ی اروپا قوانین شماره ی 282/2008 را در مورد بازیافت پلاستیک ها که قرار است در کاربردهای مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرند منتشر کرده است. اکنون، اتحادیه ی اروپا تصمیم دارد تاییدیه ی  ردیابی سریع را برای بیش از ۱۰۰ فرآیند بازیافت پیاده سازی کند. این تاییدیه توسط سازمان تامین امنیت غذایی اروپا ارزش گذاری شده است.

در سال ۲۰۱۷ بسیاری از سازمان ها نظیر بازیافت کنندگان پلاستیک در اروپا (PRE)، تبدیل کنندگان پلاستیک در اروپا (EuPCPetcore Europe و فدراسیون بطری آب در اروپا (EFBW) انتقادهای خود را از اتحادیه ی اروپا مطرح نمودند. این انتقادها در راستای مجوز دادن به استفاده از پلاستیک های بازیافتی ای بود که در کاربردهای غذایی مورد استفاده قرار می گرفت. در این راستا عدم تایید اتحادیه ی اروپا، تردیدهای بسیاری را برای شرکت های اروپایی ای پدید آورد که در بخش استفاده از مواد بازیافتی برای کاربردهای مواد غذایی سرمایه گذاری کرده بودند.

به عنوان مثال تعدادی از شرکت های تولیدکننده ی غذا و نوشیدنی به UK Plastics Pact پیوسته اند. در واقع هدف اصلی UK Plastics Pact افزایش استفاده از مواد بازیافتی در بسته بندی ها و بازیافت موثر بسته بندی های پلاستیکی است.

اخیرا یک شرکت بسته بندی در فرانسه با نام Guillin و گروه بازیافت Paprec از آغاز یک همکاری برای افزایش تولید سینی های PP و PET گرماشکل دهی شده بازیافتی تولید Guillin مخصوص استفاده در صنعت مواد غذایی خبر داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا