اخبار

حذف نگهدارنده ها با بسته بندی های نانویی در همکاری آواپروتئین و بسپار پیشرفته شریف

بسپار/ ایران پلیمر در میانه سال ۱۳۹۷ شرکت آواپروتئین اعلام کرد قراردادی برای استفاده از فناوری بسته‌بندی نانویی با شرکت بسپار پیشرفته شریف منعقد کرده است. این قرارداد در سال ۱۳۹۸ نیز تمدید شده و در حال حاضر شرکت آواپروتئین از فناوری بسته‌بندی نانویی برای محصولات گوشت و مرغ استفاده می‌کند.

محمد حاج کریم، مدیر تولید کارخانه آوا پروتئین درباره بیش از شش ماه استفاده از این بسته‌های نانویی می‌گوید: نتایج آزمون‌های اولیه نشان داده بود که این بسته‌های نانویی از خاصیت آنتی‌باکتریال بهره‌‌مند بوده و می‌توانند زمان ماندگاری گوشت و مرغ را افزایش دهند. در طول این ماه‌ها به صورت عملی ثابت شد که این فناوری‌ از بسته‌بندی‌های رایج عملکرد بهتری دارند، از این رو قرارداد همکاری با شرکت بسپار پلیمر شریف تمدید شد و در سال ۱۳۹۸ نیز استفاده از این کیسه‌های بسته‌بندی ادامه دارد.

مهندس حاج کریم درباره حجم مصرف این ظروف بسته‌بندی نانویی می‌گوید: بعد از آغاز همکاری، میزان استفاده از این ظروف روند افزایشی داشت به طوری که در حال حاضر روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار بسته‌بندی مرغ و ۲۰ تا ۳۰ هزار بسته‌بندی گوشت با استفاده از این فناوری انجام می‌شود. بخش کنترل کیفی به‌صورت روزانه از خط تولید نمونه‌‌برداری کرده و سلامت گوشت و مرغ در این بسته‌بندی‌ها پایش می‌شود.

مدیر تولید کارخانه آوا پروتئین معتقد است که همکاری مشترک با شرکت بسپار پیشرفته شریف موجب ارتقاء بار علمی و فناورانه شرکت آوا پروتئین شده است و این همکاری هم برای مصرف‌کننده و هم برای شرکت آوا پروتئین مزیت‌های زیادی را به همراه داشته است.

به اعتقاد مهندس حاج کریم استفاده از فناوری‌نانو موجب شده تا بسته‌بندی مرغ و گوشت در این شرکت از حالت سنتی خارج شده و به سوی صنعتی پیشرفته گام بردارد.

دکتر رسول لسان‌خوش، مدیرعامل شرکت بسپار پیشرفته شریف، می‌گوید: با توجه به رضایت شرکت آوا پروتئین از فناوری بسته‌بندی نانویی، قصد داریم تا از این فناوری برای بسته‌بندی سوسیس و کالباس استفاده کنیم. با این کار میزان مواد نگهدارنده نظیر ترکیبات نیترات در محصولات کاهش می‌یابد که برای ارتقاء سلامت مصرف‌کننده  بهتر است. آزمون‌های اولیه روی این فناوری به پایان رسیده و به زودی در این حوزه نیز همکاری‌های جدیدی آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا