اخبار

حذف فلزات از وسایل نقلیه ریلی با جایگزینی مواد کامپوزیتی سبک

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت AIMPLAS در پروژه‌ی European MAT4RAIL، که شامل توسعه‌ی مواد و ترکیبات جدید برای طراحی ریل‌های آینده است، شرکت می‌کند. هدف این پروژه کاهش وزن وسایل نقلیه ریلی با جایگزین کردن ساختمان فلزی آنها با مواد کامپوزیتی سبک‌تر و افزایش ظرفیت و راحتی بیشتر مسافران با استفاده از طراحی داخلی هوشمند مودولار است.

فرمولاسیون رزین دوگانه جدید AIMPLAS

نقش AIMPLAS در این پروژه بهبود فرمولاسیون رزین دوگانه جدید با بهبود مقاومت انتشار شعله الیاف تقویت کننده‌ي پلیمر است. با توجه به رضایت‌بخش بودن نتایج انتظار میرود بتوان به زودی از این فرمولاسیون در سایر شاخه‌ها مانند صنعت ساختمانی و اتومبیل‌ و هواپیما‌سازی نیز استفاده کرد.

جایگزینی سازه‌های فلزی با مواد جدید

خواص این مواد جدید برای جایگزینی در بخش‌های مختلف سازه‌ّها به جای فلزات ارزیابی شده. برای رسیدن به این هدف کار مشترکی در جهت بهبود مقررات خاص برای محاسبات عوامل خستگی واگن انجام شده است. این کار شامل شرکت کردن در پروسه‌ی استاندارد سازی طراحی و محاسبات واگن‌ها با استفاده از حسگرهای نظارتیست. همچنین پیوند بین مواد ناهمسان(فلزات و کامپوزیت‌ها) با هدف بهبود خواص آنها بررسی میشود.

اصلاح طراحی کابین و صندلی

این پروژه همچنین شامل اصلاح طراحی کابین و صندلی برای تولید کابین‌های آینده با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و سیستم‌های ارتباطیست. هدف از این امر افزاش امنیت و تشخیص جسم خارجی روی ریل و بهبود ارتباط درونی وسیله نقلیه‌ است. توسعه واگن‌هایی با طراحی مدولار همچنین امکان چینش‌های مختلف به دلیل وجود پنل‌های چندکاره با اتصالات مختلف برای دستگاه‌های مختلف را فراهم میکند.

به‌علاوه طراحی صندلی‌های جدید امکان جا دادن مسافران بیشتر را با راحتی بیشتر فراهم می کند.

انتظار می رود اجرای این پروژه زیربنای راه‌آهن در مورد هزینه، کنترل، اطمینان و وقت‌شناسی را بهبود بخشیده، ظرفیت و بازده انرژی را افزایش داده و هزینه‌ی زندگی را کاهش دهد. 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا