اخبار

تکانه‌های مثبت بازار پلیمرها

بسپار/ایران پلیمر حجم معاملات پلیمرها در هفته گذشته با افزایش 19 درصدی همراه شد که یک داده مثبت به شمار رفته اما حجم معاملات ترکیبات شیمیایی کاهش یافت.

افزایش 19 درصدی حجم داد و ستد پلیمرها در هفته گذشته در بورس کالا در شرایطی تجربه شد که خروجی آن ثبت میزان 73 هزار و 850 تن معامله بود که با وجود داد و ستد 18 هزار تنی PVC عدد بزرگی به شمار نمی‌رود و در نگاه اول نشانه‌ای از بی‌رغبتی به این بازار است. این در حالی بود که حجم تقاضای ثبت شده بالابوده و در صورت رشد بیشتر عرضه‌ها امکان افزایش حجم معاملات وجود داشت. به عبارت ساده‌تر بازار با برتری تقاضا بر عرضه‌ها روبه رو بود و در صورت رشد عرضه‌ها ، پتانسیل افزایش حجم معاملات وجود داشت.

در هفته گذشته شاهد افزایش 5 درصدی حجم عرضه پلیمرها در بورس کالا در هفته قبل و ثبت رقم 88 هزار و 690 تن بودیم که رقم چندان برجسته‌ای برای این بازار نیست و پتانسیل ضعف عرضه را در بر داشته است. به عبارت ساده‌تر عرضه نزدیک به 18 هزار تنی PVC موجب شد تا شاهد رشد عرضه‌ها به نسبت هفته قبل باشیم بنابراین بازار به صورت کامل تغذیه نشده است و به عرضه‌های بیشتری نیاز است.

از نظر فعالان بازار دلیل اصلی این ادعا را می‌توان در رشد تقاضا جستجو کرد آن‌هم در شرایطی که هفته قبل شاهد افزایش 29 درصدی حجم تقاضای پلیمرها در بورس کالا و ثبت میزان 124 هزار و 800 تن بودیم که بالاترین میزان تقاضا از اسفندماه سال گذشته تاکنون است. این ارقام به خوبی نشان می‌دهد که بازار در قیمت‌های بالای فعلی میل به خرید دارد .

افزایش حجم معاملات پلیمرها با کاهش حجم داد و ستد ترکیبات شیمیایی همراه شد. کاهش 5.8 درصدی حجم معامله ترکیبات شیمیایی در بورس کالا به ثبت رسید که یک عقب‌گرد نسبی در معاملات را نشان داده و البته موجب شد تا این حجم به 30 هزار و 390 تن برسد. البته حجم معاملات ترکیبات شیمیایی هنوز هم در سطوح قابل قبولی قرار دارد .

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا