اخبار

حجم بازار PVC تا سال 2026 به 56/2 میلیون تن می رسد

بسپار/ ایران پلیمر پلی وینیل کلراید یا PVC همانند پلی اتیلن و پلی پروپیلن از پرمصرف ترین پلاستیک‌های تولیدی و مصرفی در دنیا شناخته می‌شود. طبق پیش بینی‌های انجام شده توسط Ceresana نیاز به PVC تا سال 2026 به 56/2 میلیون تن خواهد رسید.

 بررسی‌های انجام شده در مورد این افزایش مصرف برای دو گروه PVC صلب (فاقد نرم کننده) و PVC منعطف (دارای نرم کننده) صورت گرفته است. نوع صلب این پلاستیک برای کاربردهایی نظیر بسته بندی، لوله و پروفیل‌های پنجره مصرف می‌شود. نوع نرم این پلاستیک دارای 40 درصد نرم کننده بوده و نزدیک به دو سوم مصرف کل این پلاستیک را در سراسر جهان به خود اختصاص می‌دهد.

بازار PVC بر اساس کاربرد به بخش‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شود.  مهم ترین بخش بازار این پلاستیک به تولید لوله اختصاص داده شده است. سهم بازار تولید لوله با PVC 37/2 درصد از سهم کل مصرف است. پس از لوله، فیلم و ورق با اختصاص 18/3 درصد، دومین بازار پر مصرف PVC محسوب می‌شوند. از جمله سایر محصولاتی که با این پلاستیک تولید و عرضه می‌شوند می‌توان به کابل، انواع پوشش‌ها، کانتینرها، و برخی از تجهیزات پزشکی اشاره کرد.

PVC در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گزارش منتشر شده توسط Ceresana اعلام شده است که 62 درصد PVC تولیدی در جهان در صنعت ساخت و سازهای ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.  از جمله محصولات ساخته شده از PVC که در صنعت ساختمان مصرف می‌شود می‌توان به فیلم، کابل، پروفیل، لوله، ورق و پوشش اشاره کرد.

پس از صنعت ساختمان دومین بازار پرمصرف صنعت  بسته‌بندی محسوب می‌شود. این صنعت 16 درصد مصرف را به خود اختصاص می‌دهد. از PVC در انواع  بسته‌بندی‌های صلب و نرم استفاده می‌شود. مهم ترین محصولات تولیدی در این کاربرد فیلم‌های بسته بندی، انواع کیسه‌ها، فیلم‌های جمع شونده و فیلم‌های کششی هستند. این محصولات در دسته  بسته‌بندی‌های نرم قرار می‌گیرند. از جمله  بسته‌بندی‌های صلب تولید شده با PVC می‌توان به انواع بطری‌ها، فنجان‌ها، ظروف کره و مارگارین و ظروف ماست اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا