اخبار

جهش بی سابقه تولید پلی‌کربنات‌ها در کشور/ خوزستان تولیدی‌ترین پتروشیمی در فصل بهار

بسپار/ ایران پلیمر برای نخستین بار در طول بیش از یک دهه گذشته تاکنون، جهش بی‌سابقه‌ای در تولید انواع محصولات پلی کربنات در صنعت پتروشیمی ایران به ثبت رسید.

در طول سه ماهه نخست امسال پتروشیمی خوزستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده محصولات پلی کربنات در ایران موفق و تولیدی ترین مجتمع پتروشیمی کشور شده است.

بر این اساس در فروردین ماه 127 درصد، اردیبهشت ماه 124 درصد و خرداد ماه 114 درصد برنامه های تولید در پتروشیمی خوزستان محقق شده و در مجموع سه ماهه امسال 112 درصد به صورت میانگین برنامه های تولیدی در این مجتمع پتروشیمیایی تحقق یافته است.

برای سال 97 برنامه تولید 17.5 هزار تن انواع محصولات پلی کربنات که در صنایع تکمیلی پتروشیمی دارای تقاضای بسیاری بوده در پتروشیمی خوزستان هدف گذاری شده که در فصل بهار بالغ بر 6 هزار و 300 تن محصول در این پتروشیمی تولید و در بازار داخلی و بین المللی عرضه شده است.

گفتنی است، همزمان با افزایش تولید، با رفع گلوگاه های واحدهای فرآیندی کیفیت و استاندارد محصولات تولیدی پتروشیمی خوزستان هم ارتقا یافته که ارتقای کیفیت منجر به افزایش تقاضا برای خرید پلی‌کربنات این مجتمع پتروشیمیایی در کشورهای آسیایی و اروپایی شده است.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که صادرات محصولات پلی‌کربنات پتروشیمی خوزستان به کشورهای اروپایی پس از توقفی چند ساله از سرگرفته شده به طوری‌که کشورهایی همچون انگلیس، ایتالیا، سوئیس، بلغارستان، ترکیه، روسیه و … در فهرست مشتریان محصولات این مجتمع پتروشیمیایی قرار گرفته اند.

پتروشیمی خوزستان از ظرفیت تولید سالانه حدود 35 هزار تن انواع محصولات پلیمری، پلی کربنات‌ها، اپوکسی جامد و مایع، کامپاندهای پلیمری و … برخوردار است که پیش بینی می‌شود امسال امکان تحقق تولید بیش از 20 هزار تن محصول در این مجتمع پتروشیمیایی کشور با استمرار وضعیت فعلی فراهم شود.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا