اخبار

جهانگیری ابلاغ کرد: رفع یکی از مشکلات بیمه‌ای برای فعالان بخش خصوصی

بسپار می نویسد، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به منظور رفع مشکلات فعالان اقتصادی بخش خصوصی با سازمان تامین اجتماعی و در جهت بهبود فضای کسب و کار و همچنین امنیت سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در جلسه امروز خود مصوباتی داشت که از سوی اسحاق جهانگری، معاون اول رئیس جمهور، جهت اجرا ابلاغ شده است.


ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به منظور رفع مشکلات فعالان اقتصادی بخش خصوصی با سازمان تامین اجتماعی و در جهت بهبود فضای کسب و کار و همچنین امنیت سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در جلسه امروز خود مصوباتی داشت که از سوی اسحاق جهانگری، معاون اول رئیس جمهور، جهت اجرا ابلاغ شده است.
در متن تصویب‌نامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی آمده است:

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در جلسه سی و نهم مورخ 26/4/1396 به استناد مفاد مصوبه شماره 85001/ت52442 هـ – مورخ 31/6/1394 هیئت محترم وزیران و در راستای اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، به منظور رفع مشکلات فعالان اقتصادی بخش خصوصی با سازمان تامین اجتماعی و مساعدت در جهت بهبود فضای کسب و کار، امنیت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال، در اجرای مواد 39 و101 قانون تامین اجتماعی مصوب نمود:

سازمان تامین اجتماعی مکلف است لیست حقوق و دستمزد ارسالی کارفرمایان را حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ دریافت، مورد رسیدگی قرار داده و در صورتی که از لحاظ تعداد بیمه شدگان یا میزان دستمزد یا حقوق یا کار (مدت اشتغال) نقص یا اختلافی مشاهده نماید، مراتب را به کارفرما و ابلاغ مابه التفاوت را وصول نماید. رسیدگی و بازرسی از دفاتر و مدارک کارفرمایان صرفا محدود به آن بخش از دفاتر می باشد که مرتبط با حقوق و مزایای کارکنان و پیمان ها است.

سازمان تامین اجتماعی مکلف است در صورت شکایت هر یک از کارکنان کارگاه مبنی بر عدم پرداخت حق بیمه در مدت اشتغال با استناد به ماده 47 قانون تامین اجتماعی و نظر بازرسی یا مندرجات دفاتر قانونی، حق بیمه فرد یا افراد شاکی را مورد مطالبه قرار دهد.

در موارد عدم ارائه پیمان ها توسط کارفرما با رعایت مفاد ماده 38 قانون تامین اجتماعی، بازرسی مندرجات دفاترقانونی توسط بازرس ملاک مطالبات سازمان تامین اجتماعی خواهدبود.

بازرسی مندرجات دفاتر قانونی صرفا در بازه یکسال قبل از ارائه آخرین لیست ارسالی کارفرمایان مجاز است.

سازمان تامین اجتماعی مکلف است لیست بیمه شدگان را به تفکیک کارگاه های محل اشتغال در یک سامانه الکترونیک نگهداری نماید. تمامی طرف های قرارداد مکلفند لیست بیمه شدگان و پیمان های خود را در سامانه مزبور ثبت نمایند.

منبع:پایگاه خبری اتاق ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا