اخبار

جزئیات تسهیلات اعطایی به شرکت‌های مستقر در مناطق آزاد

بسپار/ایران پلیمر دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری _صنعتی و ویژه اقتصادی از اعطای تسهیلات ویژه به شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مناطق آزاد خبر داد.

دکتر سعید محمد در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با سازمان مناطق آزاد در گفت‌وگو با ایسنا، مناطق آزاد را محل مناسبی برای ایجاد ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان نام برد و افزود: ما تنوع خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان در مناطق آزاد داریم و تلاش داریم این شرکت‌ها را در کنار واحدهای صنعتی در این مناطق قرار دهیم.

وی این اقدام را منجر به تولید محصولات با رقابت‌پذیری بالا دانست و یادآور شد: مناطق آزاد دارای معافیت‌هایی هستند که از جمله آن می‌توان به معافیت ۲۰ ساله مالیاتی و گمرکی اشاره کرد.

محمد، عدم نیاز به ویزا برای اتباع خارجی در مناطق آزاد را از دیگر تسهیلات این مناطق نام برد و ادامه داد: همچنین شرکت‌های خارجی که نسبت به سرمایه‌گذاری در این مناطق اقدام می‌کنند، امکان تملک اراضی را دارند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین برای شرکت‌ها امتیازات ویژه‌تری را در نظر گرفتیم که از جمله آن می‌توان به این اشاره کرد که هزینه‌ای برای اراضی و تملک اخذ نمی‌شود.

همچنین دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از گذشته ما با این سازمان همکاری داشته‌ایم‌، افزود: ولی رویکرد جدید سازمان در حوزه توسعه اقتصاد دانش در مناطق آزاد یکی از موضوعات جدی است که در سال‌های اخیر مطرح شده است.

وی با بیان این‌که برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان قابلیت صادراتی یافته‌اند، ادامه داد: علاوه بر آن بسیاری از شرکت‌ها استانداردهای بین‌المللی را دریافت کردند و این پتانسیل صادراتی در این مناطق را دارد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا