اخبار

جایگزین هایی برای پلاستیک های میکرویی در لوازم آرایشی بهداشتی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، موسسه Fraunhofer که پروژه های تحقیقاتی بسیاری را به سامانه های IMWS و مواد ریز ساختاری اختصاص داده است یک پروژه ی تحقیقاتی را در راستای حذف پلاستیک های میکرویی (Microplastics) در لوازم آرایش در دست اجرا دارد.

پلاستیک های میکرویی درون لوازم آرایش مختلف همانند لایه بردارهای پوستی مورد استفاده قرار می گیرند. این ذرات ریز پلاستیکی که از جنس پلی اتیلن و پلی پروپیلن هستند ذرات ریز غیر زیست تخریب پذیر بوده که از طریق فاضلاب در نهایت به دریاها می رسند.

موسسه Fraunhofer در تلاش است تا ذرات ریزی از جنس سلولز برای جایگزینی پلاستیک های میکرویی بسازد. این موسسه در تلاش است تا سلولز لازم برای این کار را از چوب،جو، گندم و …. استخراج کند که قابلیت لایه برداری را در محصولات پوستی دارا بوده و همچنان مقرون به صرفه باشد.

طی دو سال انجام این تحقیق نتایج خوبی از آن حاصل شده است. سلولز استخراج شده از چوب درون خمیر دندان مورد استفاده قرار گرفته و علاوه بر خواص سایشی اندک، عملکرد تمیز شوندگی مناسبی را دارا بود.

این موسسه تحقیقاتی اعلام کرده است که دانه های ریز سلولز خواص قابل مقایسه ای را با دانه های ریز پلی اتیلن دارا هستند و می تواند به عنوان جایگزینی برای آن شناخته شود. دانه های سلولزی به راحتی در طبیعت قابل بازیافت بوده و می تواند به عنوان یک پرکننده درون دئودورانت های بدنی با قیمتی مقرون به صرفه تر مورد استفاده قرار گیرند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا