اخبار

جایگاه دانشگاه صنعتی امیركبیر در حوزه فناوری نانو ارتقا پیدا کرد

بسپار می نویسد، مدیركل ارتباط با صنعت و كارآفرینی دانشگاه صنعتی امیركبیر از ارتقای جایگاه این دانشگاه در حوزه فناوری نانو و كسب رتبه سوم در میان مراكز علمی و پژوهشی كشور خبر داد.

به گزارش مهر، مالک نادری درباره موفقیت اخیر دانشگاه صنعتی امیركبیر در دهمین جشنواره برترین‌های فناوری‌نانو که توسط ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و در جزیره كیش برگزار شد، گفت: براساس اعلام داوران این ستاد، دانشگاه صنعتی امیركبیر به عنوان رتبه سوم رتبه بندی های فناوری نانو كشور معرفی و تجلیل شد.

وی یادآور شد: در ارزیابی های سال گذشته ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، دانشگاه صنعتی امیركبیر رتبه چهارم كشور را كسب كرده بود كه خوشبختانه امسال یک رتبه ارتقا یافت و «دکتر مجید منتظر» عضو هیات علمی دانشکده مهندسی نساجی نیز جزء ۱۰ محقق برتر كشور در فناوری نانو معرفی شد.

نادری درباره شاخص های ارزیابی دانشگاهها و مراكز پژوهشی كشور در زمینه فناوری نانو توضیح داد: میزان ثبت پتنت های خارجی، تولید محصول نانویی، فروش محصول نانویی و تعداد مقالات ISI تولید شده طی یكسال گذشته از جمله شاخص هایی است كه در تعیین مراكز برتر تاثیرگذار هستند.

وی افزود: دانشگاه صنعتی امیركبیر با تولید حدود ۳۰۰ مقاله ISI با موضوع فناوری نانو طی سال گذشته، یكی از مراكز موفق كشور در این حوزه به شمار می آید.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیركبیر بیان داشت: دانشگاه امیركبیر همچنین یكی از مراكز علمی پیشرو در آموزش فناوری نانو محسوب می شود به طوریكه اولین رشته های نانو را در كشور راه اندازی كرده و اولین فارغ التحصیلان این رشته را به جامعه علمی كشور تحویل داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا