اخبار

جایزه معتبر اروپا برای تولید لاستیک های زیستی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، فناوری تولید بوتادی ان زیستی که توسط شرکت های versalis و Genomatica تولید شد، نامزد دریافت جایزه ی دستاوردهای محیط زیستی سال با نام Tire Technology International Awards for Excellence and Innovation شده که جایزه ی مستقل اروپا در صنعت تایر می باشد. مراسم اهدای این جایزه در Hannover آلمان طی نمایشگاه Tire Tech Expo صورت گرفت.

هیئت ژوری که متشکل از 26 متخصص صنعت تایر، تحلیل گر و اعضای کسب و کار دانشگاهی بودند این جایزه را به Versalis و Genomatica به این دلیل اهدا نمودند که این دو شرکت با همکاری یکدیگر قادر شدند 1و3 بوتا دی ان زیستی را از منابع تجدیدپذیر، سوخت های زیستی و نسل دوم شکرها از طرق 1و3 بوتان دی ال و بلافاصله آب زدایی پس از آن تولید نمایند.

این دو شرکت در سال 2013 به یک همکاری مشترک در فناوری وارد شده و موفق شدند یک شرکت فناوری با غالب سهام مربوط به Versalis را ایجاد نمایند. در اوایل سال 2016 بود که این دو شرکت خبر از تولید نیمه صنعتی پلی بوتا دی ان زیستی دادند که در ابتدای تولید تنها بوتادی ان زیستی بود که پس از آن از طریق یک بسپارش به یک لاستیک زیستی تبدیل شد.

فناوری بوتا دی ان زیستی نقطه ی عطفی در صنعت تایر محسوب می شود. علاوه بر صنعت تایر، این تولید زیستی برای صنعت پلی بوتا دی ان به عنوان پر مصرف ترین بسپار در دنیا نیز حائز اهمیت می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا