اخبار

ثبت رکورد تازه صنعت خودرو و قطعات در نیمه نخست امسال

بسپار/ایران پلیمر سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ضمن اشاره به رشد صنعت خودرو و قطعات در نیمه نخست امسال از ثبت رکوردی تازه در این حوزه خبر داد.

امید قالیباف در این رابطه گفت: بالاترین نرخ رشد در بین بخش‌های مختلف اقتصاد طی شش ماهه نخست امسال متعلق به حوزه خودرو و قطعات با رشد حدودا ۲۲ درصدی است و پس از آن ماشین‌آلات با رشد ۱۶.۲ درصدی، در رتبه دوم قرار دارد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به اینکه در حوزه صنعت خودرو و قطعات رشد بالغ بر ۱۱ درصدی در شهریور ماه امسال نسبت به ماه پیش از آن دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: رشد ۱۱.۵ درصدی طی دو ماه متوالی نشان از این دارد که تولید خودرو در مسیر درست و افزایشی قرار دارد.

وی افزود: شرکت‌های صنعتی بورسی نیز در پایان شهریور ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶.۵ درصد رشد مثبت ثبت کرده‌اند که این مهم تاییدی بر رشد ۵.۱ درصدی سه ماهه در گزارش مرکز آمار است.

قالیباف در رابطه با رشد تولید در گروه فلزات اساسی نیز اعلام کرد: در پایان شهریور امسال نسبت به شهریور ماه ۱۴۰۰، رشد ۹.۴ درصد تولید فلزات اساسی دیده می‌شود که نسبت به مرداد ماه نیز ۱۱ درصد بیشتر است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اینکه رشد بالای صنعتی عمدتا در صنایع بزرگ اتفاق افتاده است، گفت: صنایع کوچک و متوسط هم در نیمه ۱۴۰۱ رشد ۱.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته که کمتر از میزان رشد صنایع بزرگ (شش درصد) است.

سخنگوی وزارت صمت در پایان در رابطه با شاخص فروش شرکت‌های معدنی-بورسی نیز اظهار کرد: این شاخص در پایان شهریور امسال نسبت به سال گذشته ۵۸.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا