اخبار

ثبت رکورد تاریخی تولید “الفین” پتروشیمی جم

بسپار/ایران پلیمر شرکت پتروشیمی جم برای نخستین بار در تاریخ تأسیس، رکورد تولید بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار تن محصول در مجتمع الفین این شرکت را در سال ۹۹ ثبت کرد.

هم‌زمان با اجرای طرح‌های مختلف رفع موانع و گلوگاه‌های تولید، برای نخستین بار در تاریخ تأسیس پتروشیمی «جم»، رکورد تولید محصولات واحد «الفین» این شرکت در سال جهش تولید شکسته شد.

بر این اساس، تولید تجمعی واحد الفین پتروشیمی جم در سال ۹۹ برای نخستین بار با ثبت رکوردی تازه به رقم کم‌سابقه بیش از یک میلیون و ۲۲۱ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ بیش از ۶۲ هزار تن افزایش یافته است.

تولید بالغ بر یک میلیون و ۲۲۱ هزار تن محصول در واحد الفین پتروشیمی جم افزون بر اینکه در تاریخ تأسیس این شرکت پتروشیمی بی‌سابقه بوده، به جهش تولید در دیگر زنجیره‌های ارزش پتروشیمی جم منجر شده، به‌طوری‌ که آمارهای رسمی از ثبت بالاترین میزان تولید محصولاتی همچون پلی‌اتیلن سبک خطی، پلی‌اتیلن سنگین، پروپیلن و… پتروشیمی جم در سال جهش تولید حکایت دارد.

همسو با ثبت رکورد تازه تولید واحد الفین، پتروشیمی جم پارسال در حوزه سودآوری و فروش وضع قابل قبولی را تجربه کرده است، به‌طوری‌ که مقدار فروش با ثبت جهش ۹۵ درصدی از مرز ۲۶ هزار و ۲۸۰ میلیون تومان گذشته است.

افزون بر این، باید به این نکته هم اشاره کرد که رکورد جدید تولید مجتمع الفین در حالی رقم خورده که پارسال با اجرای یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های رفع موانع تولید در مجتمع «الفین» پتروشیمی جم در کنار افزایش ۶۰۰ هزار دلاری سودآوری به ازای هر کوره این واحد، تولید دو محصول کلیدی اتیلن و پروپیلن افزایش یافته است.

کاهش و مدیریت مصرف سوخت و انرژی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، افزایش راندمان و بهره‌وری حرارتی، از دیگر دستاوردهای اجرای این پروژه بزرگ رفع موانع تولید در کنار ثبت آمار بالای تولید به‌شمار می‌رود.

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا