اخبار

تولید کنندگان رزین: کاهش فروش و افزایش سود

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت‌های Dow Chemicals و LyondellBasell Industries نتایج ضدو نقیض مالی در سال 2015 حاکی از کاهش فروش و افزایش سود را ارائه نمودند.

هر دو شرکت در بسیاری از محصولات خود به دلیل کاهش قیمت نفت خام و افزایش قیمت دلار با کاهش قیمت فروش روبرو شدند. فروش کلی در واحد Midland وابسته به شرکت Dow با کاهش 16 درصدی به 48/8 میلیارد دلار رسید. اما، این در حالی بود که سود این فروش با رشد دوبرابری به 7/8 میلیارد دلار رسید. فروش واحد پلاستیک‌های مهندسی این شرکت، شامل PE و لاستیک‌ها، با کاهش 18 درصدی برابر 18/4 میلیارد دلار برآورد شد؛ اما، سود حاصل از فروش به 5/4 میلیارد دلار رسید. در واحد تولیدی   Performance Materials & Chemicalsشرکت Dow، شامل انواع پلی‌یورتان‌ها، میزان فروش با کاهش 21 درصدی به کمتر از 12 میلیارد دلار رسید؛ اما سود حاصل از این فروش با رشد دو برابری به 5/5 میلیارد دلار افزایش یافت.

فروش کلی شرکت LyondellBasell در سال 2015 با 28 درصد کاهش به 7/32 میلیارد دلار رسید؛ با این حال، سود سالانه با افزایش 7 درصدی به 4/5 میلیارد دلار افزایش یافت. واحد الفین و پلی‌الفین این شرکت در قاره آمریکا با کاهش 29 درصدی فروشی معادل 10 میلیارد دلار را گزارش نمود؛ این در حالی بود که سود حاصل از این فروش با رشد 7درصدی به 3/9 میلیارد دلار افزایش یافت. واحدهای مشابه در آسیا و اروپا نیز روند مشابهی در میزان فروش داشته ولی سود حاصل از این فروش نسبت به سال گذشته بدون تغییر ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا