اخبار

تولید چهار محصول جدید برای شکستن قفل پتانسیل اقتصاد زیستی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر در راستای جایگزینی هرچه بیشتر مواد پایه فسیلی با محصولات زیستی، شرکت Bio4Product، چهار نوع محصول جدید را طراحی کرده است که تا ۳۰ درصد آن از مواد پایه زیستی تشکیل شده و در فرایند تولید آن ها تا ۷۵ درصد از تولید گازهای گلخانه ای کاسته می شود.  
شرکت Bio4Product از این مواد پایه زیستی در تولید ۴ محصول استفاده کرده است. از جمله محصولاتی که با استفاده از این روش تولید شده اند می توان به مواد مصرفی در تولید سقف، رزین های فنولیک، رزین های قالب گیری ماسه ای و محصولات تقویت شده با الیاف طبیعی و چوب اشاره کرد. 
این پروژه ی تولیدی که از اتحادیه ی اروپا تامین سرمایه داشته است، بخشی از پروژه ی BioWatch بوده و از آخرین دستاورهای تحقیقاتی در آن استفاده می شود. در این پروژه قرار است که از باقی مانده های جنگلی، کاه و یا حتی پسماندهای گل آفتاب گردان در جهت تولید آینده ای دوستدار محیط زیست در صنعت فرایند اروپا استفاده شود. این محصولات، عمدتا قادر نیستند در تولید غذا استفاده شوند و فناوری خاصی برای از بین بردن آن ها نیز وجود ندارد. 
د این فناوری با استفاده از فرایندی به نام آبکافت سریع زیست توده های جامد به روغن های گیاهی تبدیل می شوند. این در حالی است که طی این فرایند عملکرد اصلی آن ها دستخوش تغییر نمی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا