اخبار

تولید پوشش پلیمری که می تواند احتمال سکته مغزی را کاهش دهد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  محققان دانشگاه Iowa Hospitals & Clinics و UI Optical Science and Technology Center پوشش بسپاری جدیدی را برای بهبود فعالیت های مغزی کشف کردند.

محققان مختلف با همکاری یکدیگر به منظور به بهبود عملکردهای مغزی برای جلوگیری از لخته شدن خون در مغز تلاش های زیادی را انجام دادند. این تیم تحقیقاتی تمرکز زیادی را برای پوشش دهی قسمت های فعال و موثر در لخته شدن خون در مغز داشتند. این پوشش دهی قادر است خطر احتمال سکته های مغزی را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد. سکته ی مغزی پنجمین عامل مرگ و میر در دنیا محسوب می شود. این مساله باعث شد تا هزینه های قابل توجهی برای جلوگیری از مرگ و میر ناشی از سکته های مغزی در جهان صورت گیرد.

این پوشش که به ضخامت ۳۰ نانومتر ایجاد می شود یک پوشش عبوردهنده ی پروتئینی بوده که می تواند در قسمت های موثر مغز به منظور کاهش خطر لخته شدن خون اعمال گردد. این پوشش تا ۳۰۰۰ برابر نازک تر از موی انسان است. معمولا اعمال عامل خارجی خود دلیلی بر لخته شدن خون در مغز محسوب می شود. این پوشش های نانومتری به دلیل عبوردهی پروتئین برای مغز جسم خارجی محسوب نشده و خطری را از ایجاد لخته باعث نمی شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا