اخبار

تولید پلی اتیلن سنگین تا اطلاع ثانوی در پتروشیمی ایلام متوقف شد

بسپار می نویسد، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام از توقف چرخه تولید این واحد به علت عدم تامین خوراک خبر داد و گفت: از ساعت 11 روز یکشنبه 25 تیر ماه جاری فعالیت تولیدی این واحد متوقف شده است.

 فرهاد دانشی روز دوشنبه در گفت و گویی خبری اظهار کرد: عدم تامین خوراک موجب شد از دیروز تولید در مجتمع پتروشیمی ایلام متوقف شود.

وی افزود: دلیل عدم تامین اتیلن از سوی مسئولان مربوطه کمبود 'اتان' در منطقه عسلویه و انجام تعمیرات اساسی در فازهای پارس جنوبی اعلام شده است.

به گفته وی، عدم هماهنگی و برنامه ریزی لازم و دقیق برای جلوگیری از بروز چنین شرایطی که موجب از دست رفتن فرصت های تولید می شود کاملا مشهود است و این امر ضرر و زیان سنگینی به این مجتمع تحمیل می کند.

دانشی تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه تاریخ شروع مجدد تحویل خوراک به این مجتمع مشخص نشده است لذا تولید پلی اتیلن سنگین در پتروشیمی ایلام نیز تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد بود.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید واحد پلی اتیلن سنگین این مجتمع ٣٠٠ هزار تن در سال است ولی از زمان راه اندازی این واحد در آبان ماه سال ٩٢ تاکنون امکان و فرصت تولید با ظرفیت طراحی به علت عدم تامین خوراک کافی برای این شرکت وجود نداشته است، گفت: در سال های ٩٤ و ٩٥ به ترتیب با تولید ١٤8 هزار تن و ١٧٨ هزار تن محصول پلی اتیلن سنگین از 49 و 59 درصد ظرفیت این واحد در بخش تولید استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام یادآور شد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته در سال ٩٦ باید ٢٤٠ هزار تن تولید محصول داشته باشیم ولی به دلیل وضعیت موجود در تحویل خوراک تحقق آن دور از دسترس است.

دانشی ادامه داد: در مجموع تاکنون بیش از 520 هزار تن پلی اتیلن سنگین در گریدهای ٢٢٠٠j و ٧٠٠٠f تولید و به بازار عرضه شده که از این مقدار حدود ٨٠ درصد آن به بازارهای هدف صادر شده و ٢٠ درصد آن نیز در بازار داخلی کشور مورد مصرف قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این شرکت با استفاده از دانش فنی شرکت میتسویی ژاپن قادر به تولید 36 گرید از محصول پلی اتیلن سنگین است، اضافه کرد: با توجه به نیاز بازار در یک ماه گذشته دو گرید جدید PE-80 و پلی اتیلن سنگین بادی برای اولین بار در این مجتمع تولید و به بازار عرضه شده است.

دانشی با بیان اینکه ظرفیت استفاده از محصولات در صنایع پایین دستی بسیار پایین است و عملا به نوعی خام فروشی صورت گرفته و فرصت های تولید و اشتغال از دست داده می شود اظهار امیدواری کرد هر چه سریعتر تعمیرات فازهای پارس جنوبی پایان یابد و این شرکت به چرخه‌ اصلی تولید خود برگردد.

به گزارش ایرنا، پتروشیمی ایلام با حدود 2 هزار نیروی انسانی متخصص و کارگر بزرگترین شرکت خصوصی در استان ایلام و همچنین بزرگترین مجتمع پتروشیمی در غرب کشور است.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا