اخبار

تولید پلی اتیلن بر پایه ی نی شکر

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر در یکی از مهم ترین رویدادهایی که در زمینه ی مواد پایدار (Sustainable) برگزار می شود، شرکت Braskem به عنوان حامی مالی و سخنران کلیدی حاضر بود. این شرکت از فرصت برگزاری این نمایشگاه استفاده کرده و آخرین دستاوردهای خود در زمینه ی بازیافت رزین های پلاستیکی را عنوان کرد.

یکی از محصولات تولیدی این شرکت، پلاستیک پایه نیشکر با نام تجاری I'm green™ Green Plastic است. شرکت Braskem ضمن معرفی این محصول به معرفی کاربردهای آن در زمینه های مختلف بسته بندی مواد غذایی، لوازم نظافت شخصی و مراقبت های خانگی نیز پرداخت.
گونه ی جدید I'm green™ Green Plastic پلی اتیلنی بوده که از اتانول استخراج شده از نیشکر تولید می شود. یکی از مهم ترین تفاوت ها در تولید این محصول کاهش گازهای گلخانه ای است چراکه حین فرآیند تولید موجب دریافت دی اکسید کربن می شود. این ماده ی تولیدی خواصی کاملا مشابه با پلی اتیلن سنتی داشته که این مساله به این معنی می باشد که این محصول 100 درصد قابل بازیافت است. واحد تولیدی سبز شرکت Braskem سالیانه تا 200 کیلوتن تولیدات پایدار دارد.
به عنوان جدیدترین مشخصه های این محصول تولیدی می توان مقاومت بیشتر به ایجاد ترک در اثر اعمال تنش نسبت به رزین های سنتی را نام برد. این محصولات نسبت به رزین های بازیافتی معمول که در بازار مورد استفاده قرار می گیرند، تا 70 درصد خواص مکانیکی بهبود یافته تری را دارا هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا