اخباراخبار ویژه

تولید پلیمری جدید در گرید دارویی و با مقاومت ضربه ی بالا برای چاپگرهای SLA

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر ماده ای برپایه پلی پروپیلن که برای چاپ سه بعدی قطعات دارویی و یا پوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرد توسط شرکت Henkel و Nex3D که از تولید کنندگان چاپگرهای سه بعدی است، تولید شده است. این ماده با نام تجاری xMED412 در دسترس قرار دارد. بر اساس گفته ی Henkel این ماده از لوکتیت MED412 تهیه شده و آزمون های لازم را گذرانده و گواه نامه های لازم را دریافت کرده است.
این پلاستیک که در گرید دارویی تولید شده، یک پلیمر نوری، با دوام و پایدار است که از نظر ویژگی های مکانیکی شباهت زیادی به پلی پروپیلن دارد.
قطعات xMED412 که توسط چاپگر NXE400 ساخت Nexa3D نیازمند عملیات بعد از چاپ است. همچنین باید طبق دستورالعمل شرکت، بعداز چاپ تمیز شود. سپس عملیات تکمیلی مختلفی مانند پلیش کردن و یا شکل دادن را می توان روی آن انجام داد.
هردو شرکت روش های آزمون متفاوتی را برای چاپگر سه بعدی NXE400 طراحی کردند. چرا که بیشتر ویژگی های فیزیکی xMED412 به این چاپگر وابسته است. کن کیشنر ، رئیس بخش نوآوری شرکت Henkel بیان می کند: ” Nexa3Dو Henkel روش تولید دیجیتالی را برای افزایش تعداد تجهیزات پزشکی و شخصی سازی این وسایل ارائه کرده اند. به ویژه با توجه به شیوع بیماری COVID-19 در این زمان، بخشی از قطعات پزشکی توسط چاپxMED412 توسط NXE400 ایجاد می شود. این ماده و دستگاه از پیش در بخش های درمانی مورد استفاده قرار گرفته و دارای استاندارد ISO 10993 و کلاس I سازمان FDA هستند.
یک شرکت در کالیفرنیا است که در سال 2020 با Henkel شروع به همکاری کرد. هدف از این همکاری تولید ماده ای بود که برای کاربرد در چاپگرهای Nexa3D مورد استفاده قرار بگیرد. در آمریکا، این شرکت این توانایی را داشت که یک محصول را با سرعت زیادی به تولید انبوه برساند و قطعات مختلف پزشکی را با استفاده از دستگاه های خود چاپ میکند.
.
بازکننده ی در بدون استفاده مستقیم از دست، که مانع از شیوع بیماری می شود، با استفاده از چاپ سه بعدی تولید شده است
برای تولید قطعات زیست سازگار، مهندسین طراحی، مواد جدید را با طراحی جدید ایجاد می کنند. یک قطعه برای کاربرد نزدیک بدن بیمار  باید نرم و انعطاف پذیر باشد و قطعاتی که با استفاده از ماده ی xMED412 و توسط NXE400 چاپ می شوند این ویژگی را دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا