اخبار

تولید محصولات بازیافتی عاری از هالوژن

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، موسسه Fraunhofer با آغاز یک پروژه تحقیقاتی جدید قصد دارد بازیافت پلاستیک‌های حاوی مواد تاخیر اندازنده اشتعال عاری از مواد هالوژنه را مورد ارزیابی قرار دهد. بر اساس ادعای موسسه Fraunhofer نتایج این پروژه بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا، اتحادیه اروپا قصد دارد میزان بازیافت محصولات پلاستیکی تا سال 2020 را به 70% افزایش دهد.

این پروژه توسط جامعه پژوهش صنعتی وابسته به سازمان پژوهش صنعتی آلمان مورد حمایت مالی قرار می‌گیرد. همچنین، در این پروژه اعضایی از Phosphorus, Inorganic & Nitrogen Flame Retardants Association (PINFA) نیز حضور دارند. تمرکز اصلی این پروژه بر روی سه نوع فرمول‌بندی موجود در بازار است که مصرفی بیش از 70% مصرف تاخیراندازنده‌های آتش عاری از مواد هالوژنه داشته و ارزش بازار آن در حدود 3 میلیارد یورو برآورد شده است. بر اساس تخمین موسسه Fraunhofer استفاده از ضایعات تولید به تنهایی در حدود 150 میلیون یورو در سال به صرفه جویی در هزینه کمک می‌نماید.

بدین ترتیب، در راستای این پروژه شرکت‌های استفاده کننده از این تاخیراندازنده‌ها با بازدهی بیشتری می‌توانند از ضایعات خود استفاده کرده و هزینه‌های تولید خود را کاهش دهند.

نتایج این پروژه به بهبود کیفیت محصولات بهمراه استاندارد بالای ایمنی منجر شده و خطرهای احتمالی تخریب این محصولات مورد شناسایی و با اقدامات لازم حذف خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا