اخبار

تولید ماژول های فوق سبک درب خودرو از کامپوزیت ها

بسپار/ ایران پلیمر شرکت Teijin یک چندسازه ی خودرویی را مخصوص قطعات درب طراحی کرده است که در مقایسه با آمیزه های مصرفی در درهای معمول تا ۳۵ درصد وزن کمتری داشته و تمام ویژگی های مربوط به مقاومت در شرایط تصادف را داراست.

نمونه ی اولیه ی محصول از این ماده در مرکز نوآوری های Teijin تولید شده است. این قطعه از ورق آمیزه های قالب گیری شده حاوی الیاف کربن تولید شده است. برای حصول وزن کم و استحکام زیاد از پلاستیک های تقویت شده با الیاف غیر هم جهت استفاده شده است.

یکی از مهم ترین مزایای تولید این قطعه از مواد جدید، مقرون به صرفه تر شدن هزینه ی تمام شده نسبت به ماژول های تولیدی با آلومینیوم است. استفاده از این فناوری جدید آزادی های بیشتری را برای طراحی ایجاد می کند. این در حالی است که این ازادی های طراحی با استفاده از فلزات امکان پذیر نیست. مواد تولید شده در این فناوری جدید درجه ی بالایی از مقامت حرارتی را در فرایندهای رنگ امیزی خودرویی معمول از خود نشان داده اند. تولید ماژول های سخت، سبک و مقرون به صرفه این روزها در بسیاری از نقاط خصوصا کشورهای اروپایی رو به رشد است.

تولید ماژول های درب خودرو با استفاده از مواد چند جزئی چندین سال است که توسط خودروسازها مورد بررسی قرار گرفته است. اگرچه طراحان این شرکت ها در ایجاد ساختار نهایی از این مواد چالش دارند. جنس و طراحی این مواد باید به صورتی باشد که برای محافظت از مسافران، هرگونه شک واردی را جذب کند. علاوه بر این، این قطعات باید در برابر خستگی مقاومت داشته تا تنش های وارده در اثر باز و بسته شدن درب را تحمل کنند.

استفاده از آمیزه ی جدید شرکت Teijin می تواند چالش های موجود در طراحی این قطعات را مرتفع سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا