اخبار

تولید تتراپک ها در ایران، جوابگوی 10 درصد بازار است

بسپار می نویسد، حسین دهقان مدیرعامل شرکت پتروپاک در گفت و گو با بسپار از تولید تتراپک ها در جهان و ایران سخن گفت. این صنعت به مدت 40 سال در انحصار کشور سوئد بود و منحصرا بازار جهان را دست گرفته بود. پس آن و در طی 10 سال اخیر  کشور­های مختلفی تحقیقاتی را انجام دادند، آزمون خطا کردند تا به این نتیجه رسیدند که اگر این مواد اولیه را با یک دیگر ترکیب کنند می توانند این پاکت را تولید کنند.

در ایران نیز این کار را انجام دادیم. در بخش فنی همکاران و مشاوران خارجی این کار را انجام دادند و در سال 93 اولین پاکت ما به صورت 7 لایه تولید شد. تنها شرکتی هستیم که می توانیم پاکت 8 لایه را نیز در ایران تولید کنیم ولی برای شیر و آبمیوه  پاکت­ های 7 لایه تولید می­کنیم .  مشتری ­های بزرگ ما از شرکت­ های پگاه، رضوی و… اصرار داشتند این پاکت ها را از سوئد وارد کنند و برایشان قابل قبول نبود چنین پاکتی در ایران تولید می­شود و بر این باور بودند که ما این پاکت­ها را وارد می­کنیم تا اینکه به شرکت آمدند و از نزدیک این محصولات را دیدند. اکنون 2سال است که این پاکت­ ها را تولید می­کنیم، ظرفیت تولید نیز تکمیل است. اکنون ماهی 25 تا 30 میلیون پاکت تولید می­کنیم. احتمالا افزایش ساعت کاری داشته باشیم و تا 40-45 میلیون در ماه تولید کنیم.

بر روی کاغذ چاپ می­خورد و روی چاپ لمینیت می شود پس از لایه کاغذ یک ماده پلیمر قرار می گیرد. اکنون سه شرکت دیگر هستند که این  پاکت را در ایران تولید می­کنند. 

ادامه دارد …)

متن کامل این مصاحبه را در شماره 172 ام ماهنامه بسپار که در دی ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا