اخبار

تولید بسته‌بندی‌های خاص در اروپا، عامل اصلی رشد بازار بسپارهای زیستی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، به گزارش Industry Arc، افزایش مصرف پلاستیک و ابتکار دولت‌ها منتج به رشد بازار بسپارهای زیستی در اروپا و بازار جهانی به ترتیب به ارزش 78/9 و 64/20 میلیارد دلار تا سال 2021 خواهد شد.

سه عامل اصلی تکامل صنعت پلاستیک‌های زیستی عبارتند از: میزان تقاضا، اخیار دولت‌ها و رشد فنی. بسیاری از شرکت‌ها بمنظور پاسخ‌گویی به تقاضای جامعه به دسترسی به محصولات دوست‌دار محیط زیست، تمرکز خود را بر تولید بسپارهای زیستی معطوف نموده‌اند.

پلاستیک‌های زیستی از کاربردهای وسیعی در صنعت برخوردارند. از جمله این کاربردها می‌توان به مواردی چون بسته‌بندی، پوشاک، وسایل مصرفی، کشاورزی، خودروسازی و بسیاری دیگر از کاربردها اشاره نمود.

به دلیل برخورداری از کارایی نوین بسپارهای زیستی در صنعت بسته‌بندی نظیر زیست‌تخریب پذیری یا تجزیه‌پذیری، از بسپارهای زیر بطور وسیعی در این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پلی‌لاکتیک اسید (PLA)، آلیاژهای حاوی نشاسته، پلی‌استرهای زیست‌تخریب پذیر، PET30-زیستی، PHA، پلی‌اتیلن زیستی و غیره.

انتظار بر این است بسپار PET30-زیستی بیشتر سهم بازار، در حدود 30 درصد، را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این، بیشترین نرخ رشد سالانه نیز به میزان 5/28 درصد به این ماده نسبت داده شد.

بازار جهانی بسپارای زیستی در سال 2015 به میزان 94/6 میلیارد دلار برآورد شد. مصرف این گروه از بسپارها در منطقه اروپا از بیشترین میزان رشد برخوردار خواهد میزان مصرف بسپارهای زیستی در اروپا برابر با 182000 تن محاسبه شده است. در منطقه آسیا نیز کشورهای تایلند و چین از پیشگامان استفاده از بسپارهای زیستی بشمار می‌آیند. بازار بسپارهای زیستی در کشور برزیل نیز با نرخ 61/17 درصد روندی صعودی را خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا