اخبار

تولید باطری های لیتیومی ایمن تر با استفاده از پلیمرهای الکترولیتی جدید

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر وجود منبع تغذیه برای تجهیزات پزشکی، وسایل نقلیه ی بدون سرنشین و ماشین های برقی بسیار لازم و ضروری است. اما تصور کنید که منبع تغذیه ی این مواد به عنوان مثال باطری های لیتیومی به خوبی عمل ننماید. در این صورت چه اتفاقی خواهد افتاد؟ یک خودروی برقی یا هیبریدی بی استفاده خواهد شد و یا تجهیزات الکترونیکی در بدن بیمار سلامتی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این مساله ای است که دانشمندان بسیاری در حال کار بر روی آن هستند. 
در یک پروژه ی تحقیقاتی-صنعتی شخصی به نام Zhu و همکارانش یک الترولیت بسپاری جامد ساخته اند که می تواند در باطری های یون لیتیومی مورد استفاده قرار گیرد. این بسپار قادر است الکترولیت های مایع موجود در باطری ها را جایگزین نماید. این ماده قادر است امنیت و عملکرد باطری های لیتیومی را بهبود بخشد.
الکترولیت های جامد تا کنون نتوانسته اند جایگاه مناسبی را در باطری های لیتیومی بیابند. چراکه این جامدات معایبی نظیر مقاومت بین سطحی زیاد را با الکترودها دارا بوده و رسانایی یونی اندکی را دارا می باشد. این گروه تحقیقاتی ثابت نموده اند که الکترولیت های جامد بسپاری پایه نمک دوگانه  پایداری الکتروشیمیایی مضاعفی را با الکترودهای باطری لیتیومی دارا هستند. این مواد هدایت سوپریونی را در دمای اتاق دارا می باشند.
یک الکترولیت جامد به دلیل ویژگی هایی نظیر عدم اشتعال پذیری و استحکام مکانیکی زیاد سال ها مورد توجه قرار گرفته است. به طور کلی چگالی انرژی ذخیره شده و ایمنی در کاربردهای باطری های لیتیومی به خصوص برای استفاده در وسایل نقلیه ی برقی حائز اهمیت می باشد.
اگر الکترولیت های بسپاری جامد به خوبی ساخته شوند، چگالی انرژی باطری ها می تواند تا دو برابر افزایش یابد بدون اینکه به ایمنی آن صدمه ای وارد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا