اخبار

توضیح پتروشیمی تندگویان درباره کمبود PET گرید بطری/ قاچاقچیان مواد به خارج از کشور مقصرند

بسپار/ایران پلیمر  در پی اعلام برخی از واحدهای صنایع غذایی مبنی بر کمبود بطری برای بسته‌بندی و عرضه محصول در بازار و همچنین افزایش قیمت مواد اولیه از سوی مجتمع پتروشیمی تندگویان، این شرکت اعلام کرد که دلالی در بازار و قاچاق این محصول به خارج از کشور باعث کاهش عرضه شده است.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر صنایع روغن آب آشامیدنی و بسته بندی، ماءالشعیر و نوشابه و همچنین برخی کارخانه‌های شوینده اعلام کردند که ظروف بسته‌بندی ندارند زیرا عرضه مواد اولیه این محصول از سوی مجتمع پتروشیمی تندگویان کاهش یافته است.

اما این شرکت این موضوع را رد و اعلام کرد که علت اصلی التهاب در بازار کنونی PET (پلی اتیلن ترفتالات) حضور دلالان و قاچاق این محصول است.

طبق اعلام شرکت پتروشیمی تندگویان، تولید و عرضه محصولات این مجتمع از سال گذشته تاکنون بسیار مطلوب بوده است اما به دلیل پایین بودن قیمت این محصول در بازار بورس (کیلویی ۵۷۰۰ تومان) و بالا بودن قیمت در کشورهای همسایه (حدود ۱۵۰۰ دلار در هر تن بر مبنای فوب خلیج فارس) جذابیت بسیار بالایی برای دلالان و حتی برخی از خریداران بورس برای صادرات این محصول ایجاد شده است.

بنابراین دلالان و حتی برخی خریداران در بورس، از تامین نیاز صنایع داخل کشور خودداری و به صادرات قانونی و غیر قانونی این محصول اقدام می‌کنند.

 

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا