اخبار

توصیه‌هایی به شرکت‌های دانش بنیان برای صادرات محصولات ایران ساخت

بسپار/ایران پلیمر دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان با اشاره به زمینه‌ تبادلات تجاری ایران با کشور عمان گفت: شرکت‌های ایرانی باید متوجه باشند که این کشور دارای رکود اقتصادی است، ولی از آن می‌توانند به عنوان هاب صادراتی به آفریقای شمالی استفاده کنند.

آرزو جمالی نظری امروز در  سلسه نشست های یکشنبه های صادراتی با موضوع نشست تجاری ایران- عمان که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با بیان اینکه عمان از نظر وسعت بعد از عربستان بزرگترین کشور در منطقه است، افزود: این کشور در میان کشورهای منطقه کشور فقیر با رکود اقتصادی محسوب می‌شود؛ چرا که منابع نفت این کشور محدود و فاقد منابع گاز است.

وی با اشاره به مبادلات تجاری ایران و عمان، اظهار کرد: مبادلات دو کشور تراز مثبت دارد و کالاهای صادراتی ایران به عمان شامل کالاهای فلزی چون مس، روی و چدن، مواد معدنی و صنایع غذایی است.

جمالی، به بیان زمینه‌های صادراتی شرکت‌های دانش بنیان به عمان پرداخت و یادآور شد: شرکت‌هایی که در حوزه‌های فناوری‌هایی چون نانو، IT، ICT فعال هستند، می‌توانند با این کشور مبادلات تجاری برقرار کنند.

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان با بیان اینکه شرکت‌های استارت‌آپی امکان ثبت شرکت به دلیل بالا بودن هزینه‌ها را ندارند، گفت: از این رو توصیه می‌شود که شرکت‌ها تک به تک نسبت به ثبت شرکت در این کشور اقدام نکنند، بلکه با ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های فعال در یک حوزه با محصولات متنوع، می‎‌توانند محصولات خود را تجاری سازی کنند.

وی تجهیزات پزشکی را یکی از نیازهای کشور عمان نام برد و یادآور شد: عمان در زمینه پزشکی فقیر است و سرمایه گذارانی که قصد ساخت بیمارستان در این کشور را داشته باشند، امکان آن فراهم است.

جمالی، عمان را یکی از پایگاه‌های مناسب برای صادرات لوازم یک بار مصرف بیمارستانی و مکمل‌های دارویی دانست و یادآور شد: فعالان این عرصه باید توجه داشته باشند که کشور عمان را با دید یک کشور صادرات نگاه نکنند، ولی این کشور هاب مناسبی برای صدور محصولات ایرانی به سایر کشورها از جمله افریقای شمالی است.

به گفته وی، افریقای شمالی در حالی که می‌تواند بازار مناسبی برای ایران باشد، ولی ایران به دلیل نداشتن خط هوایی مستقیم به این بازار دسترسی ندارد.

وی همچنین بر حضور شرکت‌های تولیدکننده در نمایشگاه‌های عمان تاکید کرد و گفت: مردم کشور عمان بیشتر مردم دیداری هستند و عرضه محصولاتی در حوزه‌هایی چون دکوراسیون و ماشین آلات صنعتی در تجاری سازی آنها مؤثر خواهد بود.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا