اخبار

توسعه پوشش های زیست تخریب پذیر جدید برای صنایع بسته بندی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  Dr.Sabine Amberg-Schwab از Fraunhofer Institute for Silicate Research ISC در حال تحقیق بر روی دسته جدیدی از مواد به نام bioORMOCER می باشند. Dr.Amberg و همکارانش در ISC سالهاست که بر روی مشکلات ضایعات بسته بندی در حال تحقیق هستند. آنها دارای دهه ها تجربه در زمینه توسعه لایه های ممانعتی بر پایه ORMOCER برای فیلم های بسته بندی می باشند. مواد بسته بندی زیست تخریب پذیر ساخته شده از سلولز, پلی لاکتید یا مخلوط های نشاسته مدتهاست که در بازار موجودند.

اما این پلیمر های زیستی به دلیل عدم حفاظت مناسب از مواد غذایی در برابر رطوبت و اکسیژن دارای کاربرد محدودی هستند. این مواد در برابر رطوبت, اکسیژن و خوشبو کننده ها بسیار نفوذ پذیر می باشند. این پلیمر های زیستی نمی توانند حداقل زمان مصرف را برای مواد غذایی تضمین کنند.

بنابراین محققان پوشش های زیست تخریب پذیر آلی ویژه ای را برای بهبود این خواص توسعه داده اند. این پوشش ها حفاظت کافی جهت جلوگیری از وارد شدن رطوبت، گاز ها و مواد خارجی به محتوای داخل بسته بندی ایجاد می کنند. همچنین در صورت عدم نیاز این فیلم های پوشش داده شده بطور کامل تجزیه می شوند.

بسته بندی های بر پایه مواد فسیلی بسیار ارزان و بسیار پیشرفته اند. مواد جدید از نظر قیمتی قابل رقابت با مواد فسیلی نمی باشند. این روش به دو طریق به حفظ محیط زیست کمک می کند.

– عدم استفاده از ترکیبات بر پایه منابع آلی.

– استفاده از ضایعات مواد غذایی یا محصولات جانبی تولید مواد غذایی جهت تولید پوشش ها.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا