اخبار

توسعه پوشش جدید بر پایه مواد گیاهی برای کاهش ضایعات مواد غذایی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  Asda فناوری جدید شرکت Apeel Sciences را آزمایش خواهد کرد. این فناوری باعث کاهش قابل توجه ضایعات مواد غذایی و کاهش استفاده از بسته بندی های پلاستیکی خواهد شد. Apeel یک پوشش پایه آب مشتق شده از مواد گیاهی می باشد که پوسته نازک اضافه ایجاد می کند که سرعت فاسد شدن مواد غذایی را کاهش می دهد.

این پوشش از مواد موجود در پوست و دانه میوه جات و سبزیجات ساخته شده است. این پوشش می تواند طول عمر بسیاری از انواع محصولات تازه را دو تا سه برابر افزایش دهد و ضایعات مواد غذایی را کاهش دهد.

Asda این راه حل جدید را در دو فروشگاه Chatham واقع در Kent و Glasshoughton واقع در Yorkshire مورد آزمایش قرار داده است. پس از دریافت تاییدیه از EU Commission در ماه June این اولین بار است که این فناوری در انگلیس تست می شود. به گفته Gordon Robertson رئیس Apeel Sciences ، Asda اولین شریک انگلیسی برای Apeel می باشد و این تست تجاری مرحله جدیدی در تایید قابلیت های Apeel در کاهش ضایعات مواد غذایی خواهد بود.

از آنجایی که فناوری جدید Apeel از میوه جات در برابر فاسد شدن محافظت می کند، حشره کش ها و سایر آماده سازی های بعد از برداشت به میزان کمتری مورد نیاز خواهد بود. همچنین میزان بسته بندی که جهت افزایش طول عمر میوه جات و سبزیجات استفاده می شود نیز کاهش پیدا خواهد کرد. در نتیجه مصرف پلاستیک کاهش یافته و به حفظ محیط زیست کمک می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا