اخبار

توسعه بسته‌بندی‌های پلاستیکی برپایه نیشکر

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر دو شرکت Braskem و Biowash در یک همکاری مشترک راهکاری پایدار را توسعه دادند. هر دو محفظه بسته‌بندی 1 لیتری و 5 لیتری Biowash، تولیدکننده مواد شوینده خانگی طبیعی و 100% زیست‌تخریب‌پذیر، در آینده از ترکیبی از پلاستیک‌های تجدیدپذیر تولید شده بر پایه نیشکر و رزین‌های بازیافتی تهیه خواهند شد. Rafaela Baldin مدیر ارتباط با مشتری شرکت Braskem می‌گوید: «این ابتکار جنبشی را در راستای اهداف اقتصاد چرخشی تقویت می‌کند که برای شرکت Braskem اهمیت بسیار دارد و وابستگی زیادی به کار مستقیم با مشتریان، شرکا و جامعه به صورت کلی دارد. در این مورد ما به دنبال شرکای تجاری بیشتری هستیم تا بتوانیم راهکارهای جدیدی طراحی کنیم که پاسخگوی نیازمندی‌های روند بازار در آینده است؛ همه این موارد با در نظر گرفتن جنبه‌های مهمی مانند انتخاب مواد اولیه و طراحی محصول به نحوی که محصول پس از مصرف دوباره وارد چرخه بازیافت شود.»

این همکاری، با در نظر داشتن تقویت اهمیت مشارکت شرکا همچنین شامل شرکت Greco و Guerreio است که وظیفه تولید و تامین بسته‌بندی‌های جدید را برای biowash بر عهده دارند. این محفظه‌های بسته‌بندی که برای تمیزکننده‌های چندکاربردی، شوینده‌های لباس و صابون‌های ماشین ظرف‌شویی مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل 60% پلاستیک‌های پایه زیستی Braskem و 40% رزین‌های بازیافتی هستند که از بازیافت محصولات پلاستیکی به دست آمده است.

از آن جایی که بیش از نیمی از ترکیبات این ماده از پلاستیک‌های پایه زیستی معروف به I’mGreen™ هستند (پلاستیک‌هایی که در فرایند تولید CO2 جذب می‌کنند)، این راهکار سالیانه 6.30 تن گاز CO2 جذب می‌کند که کاهشی تا 168% در تولید این گاز را نسبت به  تولید همین بسته‌بندی با روش‌های سنتی عرضه می‌کند. به گزارش این شرکت، حجم گاز CO2 جذب‌شده به صورت سالیانه توسط این محصول شش برابر بیشتر از حجمی است که 1000 درخت جدید ده ساله جذب می‌کنند. از سوی دیگر به واسطه وجود رزین‌های بازیافتی این بسته‌بندی از جنبه‌های دیگر نیز بر توسعه پایدار تاکید دارد. Marcelo Guerreiro مدیر پایداری شرکت می‌گوید: «استفاده 40 درصدی از رزین‌های بازیافتی پایداری بیشتری را وارد حوزه بسته‌بندی کرده است. این موضوع در حال پیشرفت است به صورتی که نیازی به استفاده از رنگدانه‌ها وجود ندارد. تلاش‌های جمعی انجام شده، افزایش آگاهی و استفاده همگانی از ابزار جمع‌آوری مواد پس از مصرف و تمرکز بر اقتصاد چرخشی، مجموعه همه ارزش‌هایی است که کسب‌وکار Greco & Guerreiro را طی سی سال گذشته در بازار هدایت کرده است.»

شرکت Biowash ادعا کرده است که این همکاری فراتر از یک تعهد دائمی نسبت به کیفیت و احترام به طبیعت است. این کار اولین گامی است که شرکت در راستای تحقق بسته‌بندی پایدار برداشته است اما همچنان انتظار می‌رود مصرف‌کنندگان نقش خود را در این بین ایفا کنند و بطری‌های خود را برای بازیافت پس بفرستند.

شرکت Braskem افزون بر امضای توافق‌نامه همکاری در راستای توسعه و بهبود سبد محصولی پلاستیک‌های I’mGreen™ که شامل راهکارهای پایه زیستی و بازیافتی می‌شوند، بر روی فعالیت‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که مصرف با وجدان آگاه را ترویج می‌دهد و بر مشارکت پلاستیک‌ها در توسعه پایدار جامعه تاکید می‌کند.

Baldin نتیجه می‌گیرد: «این بسته‌بندی‌ها مسائل مهمی را گوشزد می‌کنند؛ مسائلی مانند ایمنی محصول نهایی. اما همچنین نشان‌دهنده تصویر برند است و هویت آن را در بازار و در میان مصرف‌کنندگان تقویت می‌کند. این مسئله سبب شده است که ما باور کنیم ایجاد چنین شراکت‌هایی در این بخش از بازار کمک می‌کند پیامی مثبت را به جامعه منتقل کنیم. افزون بر آن، ما ایمان داریم که درگیر شدن در زنجیره تامین به ما کمک می‌کند که اهداف خود را پیش ببریم و به این ترتیب زندگی افراد جامعه را با خلق راهکارهای پایدار در حوزه پلاستیک‌ها و مواد شیمیایی بهبود دهیم.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا