اخبار

ایران پلاست/ تورج صمیمی، سام پلیمر بنیان: عرضه آلیاژهایی بر پایه PA66 و PET و PBT در ایران پلاست

بسپار/ایران پلیمر ستاد خبری نمایشگاه ایران پلاست تورج صمیمی، رییس هیات مدیره شرکت سام پلیمر بنیان است. در سال 1396 این مجموعه سابقه 20 سال فعالیت مشاورین هماهنگ یار در امر واردات مواد اولیه را به این شرکت جدید آورد و در مقطعی که تحریم ها به اوج رسیده بود، تجارب فروش و تامین مواد اولیه و شناخت خود از کامپاندهای پلیمری را به عرصه تولید آورد.

تورج صمیمی به ستاد خبری ایران پلاست گفت: این شرکت خیلی علمی تاسیس شد. قبل از سفارش و خرید ماشین آلات، طرح توجیهی نوشتیم و در واحد R&D آمیزه های مناسب بازار را فرموله و خرید خطوط تولید را بر مبنای آنها انجام دادیم. هر توسعه ای بر اساس نیاز شکل می گیرد و ما با توجه به تحریم های همه جانبه در ورود مواد اولیه و کمبود ارز و … تولید را در کشور آغاز کردیم.

از طرف دیگر مشتریان بزرگی همچون خودروسازی های رو به رشد کشور هم کمبود شدیدی در حوزه آمیزه های پلیمری داشتند که شرکت هایی مثل ما وارد شدند و اقدام به تامین داخلی کردند.

صحبت از آمار و ظرفیت های تولید کامپاند در کشور آسان نیست. بازار هم به دو قسمت بازار رسمی و غیر رسمی تقسیم شده است. حتی از بازار رسمی هم اطلاعاتی در دست نیست و جسته گریخته از ظرفیت تولید در واحدهای همکاران مطلع هستیم.

ما بالغ بر 500 مشتری فعال داریم که در سایز متوسط، کوچک و بزرگ هستند. تاکید ما بیشتر روی جذب مشتریان متوسط است چون این دسته عملکرد مالی و تعهد بیشتری دارند. هر چند تنوع زیاد مشتریان برای ما معضلی است و برنامه ریزی خطوط تولید را با زحمت روبرو می کند ولی با ریسک کمتری روبرو هستیم و از خطر قفل کردن مشتری های بزرگ خبری نیست. سام پلیمر بنیان در ایران پلاست آلیاژهایی برپایه PA66، PET و PBT را به مشتریان عرضه کرده است. مدیرعامل این شرکت ادامه داد: مستربچ برپایه کربنات کلسیم را با توجه به نیاز مشتری با خرید خطوط تولید جدید به محصولات خود اضافه کرده ایم.. همچنین مستربچ Release agent را پس از یک سال کار در این نمایشگاه معرفی می کنیم. مستربچ تاخیر انداز شعله برای PA 6 و 66  هم به سبد محصولات ما اخیرا افزوده شده است.

سازگارکننده های خاص PA66 و پلاستیک های خاص را هم پس از تحقیق و توسعه و رسیدن به جواب در این نمایشگاه به مشتریان معرفی کردیم.

صمیمی ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت ما تجربه بسیار خوبی در واردات و تامین مواداولیه داشته است، در این زمینه مشکلی نداریم و اگر هم مشکلی بوده، مقطعی و قابل اغماض بوده است.

ما در شش ماهه دوم سال 1400  برای صادرات را شروع کردیم و تا کنون صادرات موفقی به کشورهای ترکیه، تاجیکستان و ارمنستان داشته ایم.

معضلی که در این خصوص داریم البته برای همه صادرکنندگان و خریداران از بورس وجود دارد. عرضه نامتعادل و عدم ثبات قیمت توان صادراتی و امکان ارزآوری را از ما سلب می کند.

آرزوی خوشبختی و سلامت برای مردم کشور دارم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا