اخبار

توافق شرکت‌های Braskem و Toyota Tsusho برای توزیع PE سبز

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت‌های Braskem و Toyota Tsusho (شرکت بازرگانی Toyota motor group) در مورد تجدید توافق نامه مبنی بر توزیع پلی اتیلن سبز با نام I'm greenTM در آسیا خبر دادند. این توافق نامه رابطه‌ی بین این دو شرکت را قوی‌تر خواهد کرد و علاقه‌ی آسیا به استفاده از اتانول نیشکر که یک منبع تجدید پذیر است را دستخوش تغییر می‌کند. شرکت Toyota Tsusho  محدوده‌ی گسترده‌ای از مشتری‌ها را در آسیا به خصوص ژاپن داراست.

این توافق نامه که تا پایان سال 2018 مدت دارد شامل پلی اتیلن پرچگال (HDPE)، پلی اتیلن کم چگال خطی (LLDPE) و پلی اتیلن کم چگال (LDPE) خواهد بود. توافق نامه‌ی اصلی بین این دو شرکت در سال 2010 اتفاق افتاد. در واقع سال 2010 سالی بود که شرکت Braskem واحد تولید اتیلن سبز را در مرکز تولیدی Triunfo Petrochemical Complex راه اندازی نمود. ظرفیت تولید این شرکت 200 هزار تن در سال بوده که نقش کلیدی آن در بازار این محصول در کل دنیا را تعیین می‌نماید.

شرکت Toyota Tsusho حمایت خود از این پروژه‌ی تولیدی را حتی زمانی که در حد نیمه صنعتی (Pilot) در سال 2007 در حال تولید بود اعلام کرده بود. به همین دلیل این شرکت نقش به سزایی در گسترش این محصول در بازارهای آسیا را داراست.

ژاپن کشوری است که بیشتر زباله‌های خود را در جهت تولید انرژی می‌سوزاند. در همین جهت استفاده از منابع تجدید پذیر کمک خواهد کرد تا کمی از گرم شدن کره‌ی زمین جلوگیری شود.

تولید پلاستیک‌های زیستی توسط Braskem یک نوآوری محسوب شده در جهت کمک به شرکت‌هایی که در جهت توسعه‌ی پایدار قدم بر میدارند. این کار سهم بزرگی را در کاهش گرم شدن کره‌ی زمین بازی کرده چراکه برای تولید هر تن محصول تا 2 تن دی اکسید کربن از اتمسفر را مصرف می‌کند. خواص این محصول تولید شده مشابه پلی اتیلن معمولی بوده و کاربردهای بی شماری را در لوازم آرایشی بهداشتی، نوشیدنی، بسته بندی مواد غذایی، محصولات بهداشتی و …. را داراست. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا