اخبار

تهران پلاست وارد رقابت با ایران پلاست می شود

بسپار می نویسد، ششم تا نهم مهرماه جاری شهر آفتاب میزبان نخستین نمایشگاه تخصصی تهران پلاست خواهد بود، نمایشگاهی که می کوشد خلآ ناشی از عدم امکان مشارکت در ایران پلاست امسال را برای خصوصا سازندگان ماشین آلات و تجهیزات، همچنین سایر تولیدکنندگان مواد اولیه، آمیزه ها و محصولات نیمه نهایی و نهایی و البته بازرگانان و ارایه کنندگان خدمات پر کند. 

گفت و گوی ما با دکتر علی خاکسار مدیرعامل شرکت ارسا و برگزارکننده نمایشگاه به دلیل حضور وی در خارج از کشور به صورت مکتوب انجام شد و امیدواریم به زودی اخبار تکمیلی از این نمایشگاه را در اختیار مخاطبان همیشگی بسپار قرار دهیم. 


خاکسار: شركت ارسا سابقه برگزاري ده ها عنوان نمايشگاه تخصصي در زمينه پلاستيك و پليمر، آب، برق، صنعت، معدن، فلزات، دامپروري و كامپيوتر را دارد. همچنين مديران اين شركت برگزاركننده تعداد زيادي نمايشگاه اختصاصي ايران در خارج كشور و برپاکننده پاويون های تخصصی ايران در نمايشگاههاي بين المللي مهم دنيا بوده اند. 

اين شركت عضو انجمن برگزاركنندگان نمايشگاههاي كشور بوده و داري بالاترین مدارك تخصصي آموزشي بين المللي در صنعت نمايشگاهي است.  

 

با توجه به راه اندازي مركز بي نظير نمايشگاهي شهر افتاب و تجربه برگزاري چند دوره نمايشگاه پارس پلاست توسط اين شرکت (در مشهد) و همچنين عدم حضور برخي تشكلهاي صنعت پلاستيك در نمايشگاه ايران پلاست اين شركت با مشورت با تعدادي از متخصصين اين صنعت كه از مسئولين تشكلها هم بودند تصميم به ارائه پيشنهاد و ارائه بيزنس پلان براي نمايشگاه پلاستيك گرفت كه پس از بررسي توسط مديران نمايشگاه شهر آفتاب پذیرفته شد. 

 

بسپار- نام تهران پلاست به چه دلیل برای این نمایشگاه انتخاب شد؟

خاکسار: اين نوع اسامي براي نمايشگاه هاي پلاستيك در داخل و خارج كشور معمول است. اسم تهران پلاست هم بدليل برگزاري اين نمايشگاه در تهران و نيز بدليل اينكه شهرداري تهران متولي اصلي شهر آفتاب است انتخاب شد. همچنين بدليل اينكه شهر تهران مركز ايران است و خواسته ایم تا مفهوم جامع بودن و مركزيت داشتن صنعت را در ايران برسانیم. ضمن اينكه تهران را در سطح جهان مي شناسند و براي بين المللي كردن اين نمايشگاه و جلب اعتماد خارجي ها اين اسم كمك خواهد كرد.

 

بسپار- یکی از دلایل تغییر تاریخ برگزاری ایران پلاست از مهرماه به فروردین نزدیکی زمان آن به برگزاری نمایشگاه K در آلمان عنوان شد. آیا به نظر شما این زمان برای تهران پلاست مشکلی ایجاد نخواهد کرد؟ ضمن اینکه تنها حدود یک ماه و نیم برای برگزاری نمایشگاه فرصت هست …

خاکسار: زمان مهر ماه زماني بود كه از قبل اكثر تشكلها و متخصصين جهت برگزاري نمايشگاه پلاستيك روي آن تاكيد داشتند و فاصله معقولي هم با نمايشگاه ايران پلاست داشت. از طرفي حداقل ٢٠ روز قبل از برگزاري نمايشگاه k  خواهد بود. بنابراين اكثر متخصصين مي توانند از هر دو بازديد داشته باشند. 

درست است كه زمان یک ماه و نیم براي برگزاري نمايشگاه بزرگ تهران پلاست زمان كمي است، اما با توجه به كشش بازار و تقاضاي نهفته اي كه در فعالين اين صنف در برگزاري وجود داشت و نيز مشورت با بعضي از متخصصين و فعالين اين صنف اين زمان را انتخاب و به سرعت جهت برگزاري آن اقدام كرديم. 

تمركز اصلي اين نمايشگاه فعالين ملي اين صنعت هستند و زمان براي جذب خارجي ها وجود ندارد. 

به دليل اينكه تقويم شهر آفتاب تا آخر سال كاملا پر است به هيچ عنوان امكان انتخاب زمان ديگري براي نمايشگاه وجود ندارد. 

 به دليل محدوديت سالنها بيش از ١٢ هزار متر مربع فضاي مفيد نداريم و الان قسمت عمده اي از اين فضا پر شده است. اين استقبال خصوصا در اعضاي انجمن ماشين سازها چشمگير بوده، همچنين فعالين مستربچ و كامپاند و نيز اعضاي اتحاديه پلاستيك و لوازم خانگي پلاستيكي و پتروشيمي ها و … نيز از نمايشگاه استقبال خوبي داشته اند. 

 بزرگترين و مجهزترين سالنهاي شهر آفتاب كه به سالنهاي سه قلو معروف هستند به اين نمايشگاه اختصاص يافته است. اين سالنها حدود ٢٥ هزار متر مربع وسعت دارند. البته سالنهاي ديگر از جمله سالن ملل و سالنهاي موقت و فضاي باز هم در صورت نياز در اختيار خواهند بود. 

 

بسپار- این نمایشگاه با چه دوره تناوبی برگزار خواهد شد؟

خاکسار: فعلا اين نمایشگاه به صورت سالانه پيش بيني شده است كه البته از سال آينده بين المللي برگزار خواهد شد. اميدواريم با برنامه ريزي به عمل آمده اين نمايشگاه به يكي از معتبرترين نمايشگاه های منطقه و جهان تبديل شود. 

 هدف اصلي اين نمايشگاه بر جذب بازديد كننده متخصص از تمام نقاط كشور و برخي كشورهاي همسايه است. تبليغات وسيعي دراين زمينه انجام خواهد شد و تمام بازديد كننده ها نيز ثبت نام خواهند شد و ايجاد ارتباط مستمر بين بازديد كننده و مشاركت كننده نيز پيش بيني شده است. 

همچنين براي رفاه حال غرفه داران محترم هم برنامه هاي ويژه اي در نظر گرفته شده است. از جمله امكانات پذيرائي  و امكانات و تسهيلات غرفه داري.

 

بسپار- نمایشگاه تا امروز از حمایت چه تشکل هایی برخوردار است؟

خاکسار: گفتگوهاي خوبي با برخي تشكلها انجام شده از جمله انجمن ماشين سازها و همچنين ارتباط و گفتگوهاي اوليه با انجمن ملي پليمر ايران و انجمن مستربچ به عمل آمده است. با تمام تشكلها هم مكاتبه شده است. 

اين نمايشگاه متعلق به تمامي تشكلهاي اين صنعت است و ما نياز به حمايت و مشاركت گسترده آنان خواهيم داشت. برگزاري موفق هر نمايشگاهي بيشترين منافع را براي فعالين ان صنعت در بر خواهد داشت. 

همچنين تخفيفي هم براي اعضاي تشكلهايي كه به صورت فعال در نمايشگاه مشاركت دارند در نظر گرفته ایم. 

البته با وجود اينكه با برخي تشكلها جلسه داشته ايم ولي هنوز  فرصت اينكه جلسه اي مشترك با حضور نمايندگان تمامي تشكلها داشته باشيم را پيدا نكرده ايم و اميدوارم اين اتفاق به زودي بيفتد. 

 

در خاتمه شايد ذكر اين نكته خالي از لطف نباشد كه امسال براي اولين و اخرين بار براي هزينه غرفه ها، تفكيك ارزي و ريالي نخواهيم  داشت و با مساعدت مديران محترم شهر آفتاب مي توانيم از همه متقاضيان فعال داخل كشور چه محصول داخلي داشته باشند چه خارجي  هزينه غرفه را ريالي دريافت كنيم. اين فرصت خيلي خوبي است كه تمامي فعالين صنعت مي توانند از آن استفاده كنند. 


جهت كسب اطلاعات بيشتر در خصوص این نمایشگاه می توانید با شماره هاي 37651148-051 و 37650680 -051 و یا همراه  09338847974  خانم ها نظري و عرفانيان تماس بگیرید.

ثبت نام آنلاین در این نمایشگاه از طریق  لینک زیر  قابل انجام است. 

http://www.aresa.ir/tehran-plast

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا