اخبار

تناژ صادرات 35 درصد کم شد، ارزش کالاهای صادراتی بالا رفت

بسپار/ایران پلیمر  بر اساس آمار اعلامی از سوی گمرک ایران، صادرات غیرنفتی از نظر وزنی ۳.۵ درصد افت و از لحاظ ارزشی بیش از ۲۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

بررسی آمارهای مربوط به تجارت خارجی تا مرداد ماه امسال نشان می دهد که در این مدت ۲۰.۹ میلیارد دلار صادرات و ۲۱.۶ میلیارد دلار واردات داشته ایم که بیانگر تراز تجاری منفی ۷۴۱ میلیون دلاری است.

بررسی آخرین آمار مربوط به تجارت غیرنفتی کشور نشان می‌دهد که در ۵ ماه نخست امسال ۴۴ میلیون‌تن کالا به ارزش ۲۰ میلیارد و ۹۲۴ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شده است.

به این ترتیب صادرات غیرنفتی از نظر وزنی ۳.۵ درصد افت و از لحاظ ارزشی بیش از ۲۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

اقلام عمده صادراتی پروپان مایع، متانول، گاز طبیعی مایع‌شده، پلی‌اتیلن و شمش آهن و فولاد و ۵ مقصد نخست کالاهای صادراتی کشور نیز چین، عراق، امارات متحده عربی، ترکیه و هند بوده است.

همچنین در کفه واردات نیز شاهد ورود ۱۴ میلیون‌تن کالا به ارزش ۲۱ میلیارد و ۶۶۵ میلیون دلار در ۵ ماه نخست امسال به کشور بوده‌ایم که نشان از افت ۸.۵ درصدی در وزن و رشد ۱۹.۶ درصدی در ارزش دارد.

اقلام عمده وارداتی گندم، برنج، ذرت دامی، دانه سویا و گوشی تلفن‌همراه و ۵ مبدا کالاهای وارداتی نیز امارات متحده عربی، چین، ترکیه، هند و روسیه بوده است.

اکسپورتنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا