اخبار

تلاش SABIC برای استفاده از فناوری نوین خود در بخش روشنایی خودرو

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت SABIC در تلاش است از نور بگونه‌ای نوین و با استفاده از فناوری جدید پلاستیک خود در صنعت خوردو استفاده نماید.

در ماه سپتامبر 2015 طی همایشی در شهر دارمشتات آلمان شرکت SABIC برای اولین بار با ارائه پنجره عقب خودرو تهیه شده با استفاده از منطق روشنایی یکپارچه (integrated lighting) رونمایی کرد. ساخت این پنجره از طریق قالب‌گیری تزریقی دو مرحله‌ای (two-shot injection moulding) و با استفاده از دو رزین LEXAN و CYCOLOY بهمراه دو جزء تزیینی روشنایی شامل لوله نور LED آبی‌رنگ و سفیدرنگ صورت پذیرفت.

برای نشان دادن کاربردهای روشنایی یکپارچه، شرکت SABIC بر روی شیشه‌ پلی‌کربناتی خودرو از این سامانه استفاده کرد تا حالت باتری وسیله نقلیه، اعم از الکتریکی یا ترکیبی (hybrid)، را نشان دهد. بدین ترتیب، در حالت کاملا شارژ رنگ شیشه سبز و در حالت بحرانی رنگ آن قرمز می‌شود. این ویژگی برای راننده این امکان را فراهم می‌آورد تا بدون نیاز به ورود به خودرو و روشن کردن آن از وضعیت باتری اطلاع پیدا نماید.

به گفته معاون بخش خودرو شرکت SABIC، با بکارگیری فناوری روشنایی در شیشه خودرو گام جدیدی در جلب رضایت مشتری برداشته خواهد شد. علاوه بر نشان دادن حالت شارژ باتری، از این فناوری می‌توان در نمایش اطلاعات دیگر نیز استفاده نمود. بعنوان نمونه، می‌توان به نشان دادن پیام‌های هشدار دهنده، علائم چرخش و احتیاط و نمایش تصویرهای مختلف بر روی قسمت بیرونی شیشه در هنگام پارک (به منظور عدم رویت داخل خودرو) اشاره نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا